spijsvertering, verstopping en gifstoffen

Moderator: ArcherBarry

Reageer

spijsvertering, verstopping en gifstoffen

Hallo allemaal,

Ik meen mij het van biologieles al weer lang geleden te herinneren dat je darmen tot op het laatst voedingsstoffen en vocht aan de darminhoud ontrekken en via het bloed weer teruggeven aan je lichaam. Als je verstopping hebt blijft de ontlasting te lang in je lichaam en blijven er stoffen aan onttrokken worden. De voedingsstoffen zijn inmiddels op; er komen dan ook gifstoffen weer terug in je lichaam waardoor je bijv knallende koppijn kunt krijgen.

Een vriendin van mij was zwanger, had veel last van verstopping en vroeg aan haar arts of het evt schadelijk kon zijn voor de baby. Volgens hem was bovenstaande theorie klinklare onzin en wordt bij verstopping alleen water onttrokken en dikt de boel alleen in. Des te beter natuurlijk en heel fijn dat het niet schadelijk is maar ik vraag me toch af of al het bovenstaande klinklare onzin is. Toch knap dat we een waterfiltertje in onze darmen hebben. Wat is jullie mening? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: spijsvertering, verstopping en gifstoffen

Zoals de huisarts al zei: klinklare onzin!
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: spijsvertering, verstopping en gifstoffen

Het laatste stukje van je darmen onttrekt inderdaad alleen water aan de ontlasting.

Hoofdpijn heb je eerder als gevolg van het te weinig drinken, wat vaak de oorzaak is van verstoppingen.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Reageer