[statistiek] telprobleem & algemene hulp

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 126

[statistiek] telprobleem & algemene hulp

Beste,

ik word al een beetje gefrustreerd van het eerste hoofdstuk van applied statistics and probability for engineers 4th edition Montgomery. het zou helpen als ik de student solution manual kon lenen (sturen via email) van iemand. ik weet niet hoe ik hier uit moet komen:

de vraag:

jou wagen is geregistreerd in een staat waar nummer borden zijn samen gesteld uit 3 cijfers (van 0 tot 9) en 3 letters (tussen A en Z). als er een nummer bord willekeurig word gekozen wat is dan de kans dat het jou nummer bord is?

dit zijn echt de simpelste vragen maar ik kom er maar niet uit. binominale verdelingen en chi kwadraat toetsen zijn allemaal geen probleem maar deze simpele opgaves lukken me niet :@ misschien is universiteit toch niks voor mij. maar goed. heeft iemand anders nog een website waar ik onformatie kan vinden over dit soort onderwerpen

Berichten: 7.068

Re: [statistiek] telprobleem & algemene hulp

Stel dat de staat nummerborden heeft met slechts 1 cijfer (en verder niks). Wat is dan de kans dat je nummerbord gekozen wordt? Ofwel, hoeveel mogelijke nummerborden zijn er dan?

Hoeveel nummerborden zijn er als er 2 cijfers op staan? Wat als er slechts 1 letter op staat? en wat bij twee?

Als je deze vragen kunt beantwoorden zou je oorspronkelijke vraag ook te doen moeten zijn. Als je deze vragen niet kunt beantwoorden dan moet je het gedeelte over kansrekenen in je boek nog eens aandachtig bekijken.

Berichten: 126

Re: [statistiek] telprobleem & algemene hulp

heb em dank je

Reageer