Overzichtje van formules.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 25

Overzichtje van formules.

Goedemiddag Allemaal,

Ik heb me zopas ingeschreven op dit Forum. Dat leek me interessant omdat ik binnen twee weken ga starten met de opleiding bouwkunde in Hogeschool, en op dit forum kan ik dan altijd terecht met mijn vragen.

Ik zou me graag al wat willen voorbereiden op deze studie en daarom zoek ik een overzichtje van Formules die regelmatig bij construvtie - en sterkteleer worden gebruikt.

Hartelijk dank.

Glenn

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Overzichtje van formules.

Ik weet niet waar je gaat studeren maar mij lijkt een formularium op voorhand hebben nutteloos. Beetje bij beetje zelf een aanmaken is mogelijk of de formularia nemen die in je toekomstige boeken en cursussen te vinden zullen zijn.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 25

Re: Overzichtje van formules.

Bedankt.

Ik dacht dat het handig zou zijn moest ik het al eens bekijken.

Maar je hebt misschien wel gelijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Overzichtje van formules.

Ik dacht dat het handig zou zijn moest ik het al eens bekijken.
Vrij to zeer weinig nut aangezien je in deze formules weinig zal herkennen uit het middelbaar. Het ontbreekt je aan de basiskennis sterkteleer om zulke formularia te begrijpen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 6

Re: Overzichtje van formules.

gln schreef:Bedankt.

Ik dacht dat het handig zou zijn moest ik het al eens bekijken.

Maar je hebt misschien wel gelijk.
In de lessen op de hogeschool zullen de formules allemaal worden afgeleid, m.b.v. integraalrekening etc.

Daarna kun je ze gewoon onthouden/opzoeken/herkennen.

HBZ

Berichten: 4.502

Re: Overzichtje van formules.

Probeer het toch maar eens via de door mij gestuurde PB,het moet niet ingewikkelder gemaakt worden dan nodig! :eusa_whistle:

Reageer