Klassieke taalwetenschappen

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1.286

Klassieke taalwetenschappen

Is er voldoende interesse om de rubriek taalwetenschappen uit te breiden met klassieke talen, zoals Latijn, Grieks, Demiotisch, Armeens. Het gaat meer om vertalingen, het leren lezen etc?

Zou er ook interesse zijn voor het leren lezen, begrijpen van het beeldschrift, zoals hieroglyven, spijkerschrift etc?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Klassieke taalwetenschappen

Hoewel ik alle onderwerpen die je noemt interessant vindt, zie ik het nut er niet van in om een apart forum (rubriek) voor Klassieke Talen e.d. te openen. Vragen over klassieke talen, beeldschrift (lijkt me omslachtig met al die tekens) kunnen ook in deze rubriek gesteld worden. Met 81 topics (op dit moment) heeft deze rubriek (op Wetenschappelijk Nieuws na) het kleinste aantal topics, dus wat meer leven in deze brouwerij is welkom! :wink:
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Klassieke taalwetenschappen

Ik vind ook dat er geen apart forum voor hoeft te komen, want zoals veertje ook al zei, is er niet echt veel te doen op dit forum. Bovendien is het splitsen van de fora vorige keer ook geflopt, dus het lijkt me zeker geen goed idee om dan wel zo'n klein forum te splitsen.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 1.286

Re: Klassieke taalwetenschappen

Ik deel de mening van 50% voor Ja kiest en 50% nee. Het stellen over vragen die met klassieke talen van doen hebben is [latijn], [grieks] etc voldoende. Er is wel een Belgische site die alleen Latijn en Grieks behandelen, moch hiervoor interesse zijn, geef ik deze wel.

Reageer