Citaten topic

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Citaten topic

Van wie is het volgend citaat?

Degene die het raad komt met een nieuwe enz. enz.

Ik begin met een makkelijke:

"Er is buiten mij maar 1 man op de wereld die mijn theorie begrijpt, en hij begrijpt ze nog verkeerd ook."
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Berichten: 8.614

Re: Citaten topic

Dan denk ik aan één of andere kwantummechanicus. Ik vrees echter dat zoiets te makkelijk googelbaar is.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Citaten topic

Zeker met een quote (van een -iig redelijk- bekend persoon) zou dit direct googlebaar moeten zijn.

Echter deze quote is dat niet. Dat kan een aantal redenen hebben
  • Het is een quote die gewoon niet op het internet staat, lijkt me onwaarschijnlijk maar goed.
  • Het is een geen exacte weergave van een uitspraak, derhalve is het geen quote (volgens mij geld dit zelfs voor vertalingen)


Meer redenen kan ik zo niet aandragen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 8.614

Re: Citaten topic

Wouter_Masselink schreef:Zeker met een quote (van een -iig redelijk- bekend persoon) zou dit direct googlebaar moeten zijn.

Echter deze quote is dat niet.
Had nog niet gegoogeld, nu wel (ook in het Engels). Je hebt gelijk.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Citaten topic

Dat is vast van Einstein.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 8.614

Re: Citaten topic

Heb ik ook aan gedacht, maar ik vond het nergens terug.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Citaten topic

Dat is vast van Einstein.
Klopt helemaal.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Citaten topic

beetje flauw, maar sinds wanneer kan Einstein Nederlands? Wat ik probeer te zeggen, hoe defineer je een quote? Mag je deze vertalen of moet het echt een letterlijke weergave zijn?

Tevens vraag ik me af hoe je (gouwepeer) aan deze quote bent gekomen? Ik kan 'm nergens (in 't engels, duits of nederlands) terug vinden.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 37

Re: Citaten topic

Een quote is letterlijk iets citeren wat een ander persoon heeft gezegt, en dus kan het in principe niet vertaald worden want dan kan er wat anders mee worden bedoeld dan de oorspronkelijke bedoeling was.

Maar even ontopic, het verbaasd mij dat Einstein dit heeft gezegt. Ik liep namelijk de hele dag al rond met de vraag in welk boek over Kwantumfysica ik die 'quote' had gelezen. Maar geregeld is mijn brein net zo warrig als het haar van Albert dus als je zou kunnen aangeven in welk boek je dit hebt gelezen zou ik je dankbaar zijn :eusa_whistle: .

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Citaten topic

Een quote is letterlijk iets citeren wat een ander persoon heeft gezegt, en dus kan het in principe niet vertaald worden want dan kan er wat anders mee worden bedoeld dan de oorspronkelijke bedoeling was.


Dat is dus net mijn probleem, als alles letterlijk in de orginele taal blijft staan, dan zal het *vaak* erg makkelijk te googlen zijn. Derhalve de vraag aan GP hoe hij denkt dat dit op te lossen is zodat dit topic nog een lang en vruchtbaar leven zal leiden?
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 106

Re: Citaten topic

Je zou het iets aan kunnen passen: Raad van wie ik denk dat deze quote afkomsting zou kunnen zijn?

Dat is veel lastiger googelen. En ik vermoed dat de eerste vraag ook zo gesteld is.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Citaten topic

De volgende dan maar:

Dame: If you were my husband, I'd poison your tea.

Heer: If I were your husband, I'd drink it.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Citaten topic

Winston Churchill.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 4.246

Re: Citaten topic

Tevens vraag ik me af hoe je (gouwepeer) aan deze quote bent gekomen? Ik kan 'm nergens (in 't engels, duits of nederlands) terug vinden.
Ik kan 'm ook nergens terugvinden, dus ik ben ook heel benieuwd...
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Citaten topic

Winston Churchill.


yup
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer