Anoniem op internet

Moderator: Rhiannon

Reageer

Anoniem op internet

Ben ik de enige die graag zo anoniem mogelijk is op internet? Ik bedoel met anoniem dus zonder Cu2's, MSN-spaces en al die rotzooi waar naam, adres, hobbies en weet ik veel wat met heel de wereld worden gedeeld.

Berichten: 226

Re: Anoniem op internet

Er is éen forum, waar ik met mijn echte naam op sta. Andere zaken vermeld ik alleen, als het relevant is.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Anoniem op internet

Ik zie het nut niet om mij hier achter een nickname te gaan verschuilen, mede doordat ik ook weinig creatief ben wat dat betreft sta ik hier dan ook gewoon met m'n echte naam op. Wat maakt het uit dat jullie weten dat iemand genaamd Wouter Masselink hier moderator is. En dat hij woont in Nieuw Bergen (Lb.)

Kan je niet veel mee, wel dan?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Anoniem op internet

Zo lang je niets te verbergen hebt zie ik geen reden om anoniem op internet rond te struinen. Alleen met e-mailadressen ben ik zelf heel voorzichtig, vanwege spam.

Maar ieder zijn gedachten, ideeën, gevoelens etc. Ik zie zelf altijd graag met wie ik te maken heb, maar ook dat is persoonlijk.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Anoniem op internet

Nou ik moet zeggen dat sommige van jullie heel anoniem zijn, maar dat ik van andere alles kan vinden (zelfs 06 nummer...). Tja, ik kan daar niks mee, maar andere misschien wel, en bovendien lijkt het me geen prettig idee.

Bean

Ps. Ik heb dus alleen een test gedaan hiermee, ik zal met jullie prive dingen natuurlijk niks doen.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Anoniem op internet

In het telefoonboek staat van de meeste mensen ook veel informatie. Een gek kan overal wel wat mee, maar zo lang je geen bekendheid bent zie ik geen reden waarom iemand iets met je informatie zou doen. We moeten met z'n allen niet paranoia gaan worden. Dat lijkt me geen fijne samenleving.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Anoniem op internet

Ik ben over het algemeen voorzichtig met mijn achternaam (omdat ik niet wil dat iedereen mijn telefoonnummer of adres kan vinden). En ik heb een hotmail adres voor alle (enigzins) openbare sites, om mij 'serieuze' mailboxen een beetje te beschermen.

Dit is vooral omdat je als meisje nou eenmaal wat vaker lastiggevallen wordt door allerlei kerels die meteen gaan vragen waar je woont. Utrecht is wat mij betreft exact genoeg :shock:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Anoniem op internet

Wouter_Masselink schreef:Ik zie het nut niet om mij hier achter een nickname te gaan verschuilen, mede doordat ik ook weinig creatief ben wat dat betreft sta ik hier dan ook gewoon met m'n echte naam op. Wat maakt het uit dat jullie weten dat iemand genaamd Wouter Masselink hier moderator is. En dat hij woont in Nieuw Bergen (Lb.)

Kan je niet veel mee, wel dan?
Klopt, behalve een eventueel email adres waar je spam op kunt krijgen, kan men verder niet veel met die info. Maar het heeft ook geen nut, en als er een keer een grapjas iets vervelends wil doen, vind je het dan geen naar idee dat zo iemand makkelijk jouw telefoon nr en huisadres en alles kan vinden?

Ik doe geen moeite om mijn gegevens angstvallig verborgen te houden, maar ik ga het ook niet zomaar overal neerzetten, want het is gewoon niet relevant. Mocht iemand meer info van me nodig hebben (adres, telefoon of email) moet je me gewoon even PM'en.

Er zit ook wel iets in wat Math laatst zei, staan mensen niet minder objectief tegenover je berichten naarmate ze meer van je weten?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Anoniem op internet

Dit is vooral omdat je als meisje nou eenmaal wat vaker lastiggevallen wordt door allerlei kerels die meteen gaan vragen waar je woont.
Dat is waar. Misschien dat ik daarom vaak onzorgvuldig omga met mijn gegevens, om de rollen om te draaien.. :shock: :wink:
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Anoniem op internet

Je hoopt op een stalk(st)er? :shock:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Anoniem op internet

Eh.. tsja, dat streelt je ego nietwaar.. :?:

Moet ze wel mooi, lief, etc. zijn natuurlijk :shock:
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Reageer