Hoe oud eerste erectie?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 9

Hoe oud eerste erectie?

Een erectie krijgt de man in de meeste gevallen in de periode tijdens en vanaf de puberteit. Vaststaat, dat ok babies een erectie krijgen en zelfs in de moederbuik lijkt dit fenomeen waarneembaar.

In de pre-puberale fase van het jongeslichaam schijnt ook een erectie soms voor te kunnen komen. Mijn vragen zijn divers. Maar richten zich vooral op het nut van deze erectie en de manier waarop deze verkregen wordt. Is het standaard dat kinderen een erectie krijgen b.v. ook tijdens de droom. En is het een onbewust verschijnsel, afkomstig uit het autonome zenuwstelsel of heeft het kind er zelf al invloed op.

Wie weet hierover meer of is ervaringsdeskundige?

Raarmaarwaar

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Hoe oud eerste erectie?

Het nut van een erectie op een hele jonge leeftijd is er niet, omdat het kind toch niet geslachtsrijp is doordat de erectie zo klein is dat er geen penetratie tot stand kan komen en doordat er uberhaupt nog geen zaadcellen zijn geproduceerd. De productie hiervan vindt plaats onder invloed van testosteron en FSH en de productie daarvan komt pas op gang in de puberteit.

Het antwoord op je tweede vraag is dat er géén bewuste controle is over de erectie. Zoals je zelf al aangeeft staat het ontstaan van een erectie onder invloed van het autonome zenuwstelsel, om precies te zien het parasympatische zenuwstelsel.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 9

Re: Hoe oud eerste erectie?

Beste Anusthesist,

Iets in de Natuur dat geen nut heeft, daar heb ik moeite mee. Waarom zal het biologische lichaam zoveel moeite doen om een erctie te organiseren? Daarbij: het krijgen van een erectie in het pre-puberale leven, verlangt toch zwellichaaampjes en klieren, die volgens de handboeken pas tijdens de puberteit ontstaan.

Verder wat beleeft een jongen van die leeftijdsgroep bij een dergelijk gebeuren en waarom verdwijnt de erectie spontaan. Is het waar dat een jongen mogelijk bepaalde lustgevoelens heeft bij dit phenomeen? En is het waar, zoals hier en daar in de literatuur wordt gesuggereerd, dat zelfs een soort van orgasme kan plaatsvinden zonder dat daarbij van ejaculatie sprake kan zijn?

Dat zou

raarmaarwaar

kunnen zijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Hoe oud eerste erectie?

Iets in de Natuur dat geen nut heeft, daar heb ik moeite mee.
De natuur heeft daar echter geen moeite mee: de vleugels van een kiwi, de staartbotjes bij de mens etc.
Verder wat beleeft een jongen van die leeftijdsgroep bij een dergelijk gebeuren
Daar kom je dus nooit achter.
en waarom verdwijnt de erectie spontaan.
Omdat het normaal is. Een erectie verdwijnt altijd spontaan. Gebeurt dat niet dan spreek je van
En is het waar, zoals hier en daar in de literatuur wordt gesuggereerd, dat zelfs een soort van orgasme kan plaatsvinden zonder dat daarbij van ejaculatie sprake kan zijn?
Zou je die bronnen willen geven?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 9

Re: Hoe oud eerste erectie?

Wellicht komen er nog andere reacties en invalshoeken.

De materie is iig weinig onderzocht. Meestal begint een onderzoek wanneer er problemen zijn met betrekking tot de erectie, dus vanaf de puberteit tot aan het verscheiden aan toe.

Bronnen omtrent een soort van orgasme bij deze leeftijdsgroep bestaan wel. Ik ben ze wel op de KB tegen gekomen en beschouw(de) ze min of meer al als algmeen aanvaard.

Het priapisme is gerelateerd aan de (post)puberale periode en dat terrein is wel aardig onderzocht. Mij gaat het om de pre-puberale phase met alle mysterien daarbij horend.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Hoe oud eerste erectie?

Bronnen omtrent een soort van orgasme bij deze leeftijdsgroep bestaan wel. Ik ben ze wel op de KB tegen gekomen en beschouw(de) ze min of meer al als algmeen aanvaard.


Ik ben toch wel benieuwd hoe ze dat onderzocht hebben, dus als je een bron zou kunnen geven, graag. Ik voorzie namelijk een héle brede interpretatie van het woord orgasme.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 662

Re: Hoe oud eerste erectie?

Het staat op wiki, dat van die prepuberale orgasmes (op de Engelse pagina over orgasmes). Wiki refereert daar naar deze bron: http://www.themarriagebed.com/pages/sexual...terforhim.shtml
Boys who discover masturbation before puberty can't ejaculate, but they can have orgasms. They can also have multiple orgasms like women can, but then lose this ability when puberty adds ejaculation to their orgasms.
Van alle bronnen was dit toch diegene die je het minst zou verwachten en ik heb geen idee over de geloofwaardigheid ervan.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Hoe oud eerste erectie?

Ensiferum schreef:Het staat op wiki, dat van die prepuberale orgasmes (op de Engelse pagina over orgasmes). Wiki refereert daar naar deze bron: http://www.themarriagebed.com/pages/sexual...terforhim.shtml

Van alle bronnen was dit toch diegene die je het minst zou verwachten en ik heb geen idee over de geloofwaardigheid ervan.
Inderdaad, de bron is erg slecht, maar ik geloof het wel. Volgens mij was er namelijk een miscommunicatie tussen mij en TS. Ik denk wel degelijk dat prepuberale kinderen orgasmes kunnen krijgen (jaartje of 12/13), maar ik had het vermoeden dat TS refereerde aan onder andere babies en hele kleine kinderen (zie de OP). De term prepuberaal is in dit opzicht wat ongelukkig gekozen. Iemand van 12 jaar is prepuberaal, maar ook iemand van 12 maanden.

Dus om een een aantal misverstanden uit de wereld te helpen:

- afhankelijk van de exacte prepuberale leeftijd is het volgens mij mogelijk een orgasme te krijgen, wat ondersteund

wordt door een niet al te betrouwbare bron

- er is niets mysterieus aan een prepuberale erectie, omdat óók kinderen opgewonden kunnen raken (omdat dit vaak nog niet geassocieerd wordt met seks kun je echter niet van seksuele opwinding spreken)

- het is niet zo dat de zwellichamen pas in de puberteit ontstaan zoals TS beweert bron
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 9

Re: Hoe oud eerste erectie?

anusthesist schreef:Inderdaad, de bron is erg slecht, maar ik geloof het wel. Volgens mij was er namelijk een miscommunicatie tussen mij en TS. Ik denk wel degelijk dat prepuberale kinderen orgasmes kunnen krijgen (jaartje of 12/13), maar ik had het vermoeden dat TS refereerde aan onder andere babies en hele kleine kinderen (zie de OP). De term prepuberaal is in dit opzicht wat ongelukkig gekozen. Iemand van 12 jaar is prepuberaal, maar ook iemand van 12 maanden.

Dus om een een aantal misverstanden uit de wereld te helpen:

- afhankelijk van de exacte prepuberale leeftijd is het volgens mij mogelijk een orgasme te krijgen, wat ondersteund

wordt door een niet al te betrouwbare bron

- er is niets mysterieus aan een prepuberale erectie, omdat óók kinderen opgewonden kunnen raken (omdat dit vaak nog niet geassocieerd wordt met seks kun je echter niet van seksuele opwinding spreken)

- het is niet zo dat de zwellichamen pas in de puberteit ontstaan zoals TS beweert bron
Bedankt voor het meedenken. Prepuberaal kan ook de leeftijd van 7, 8, 9 inhouden. Is op die leeftijd een orgasme mogelijk en

wat moet zo'n orgasme inhouden. Is dat een bewust opgewekt orgasme?

Berichten: 9

Re: Hoe oud eerste erectie?

raarmaarwaar schreef:Bedankt voor het meedenken. Prepuberaal kan ook de leeftijd van 7, 8, 9 inhouden. Is op die leeftijd een orgasme mogelijk en

wat moet zo'n orgasme inhouden. Is dat een bewust opgewekt orgasme?
Op de Nederlandse wiki kwam ik bij orgasme dit tegen:

Het orgasme duurt normaal tussen 3 en 10 seconden. Het is gewoonlijk, maar niet altijd, een zeer groot genot. Het is mogelijk om een orgasme te hebben zonder ejaculatie. Dit komt vaak voor bij kinderen in de puberteit die nog geen sperma hebben maar zich al wel masturberen. Ook een ejaculatie zonder een orgasme is mogelijk. Voortekenen van een naderend orgasme bij de man zijn het zwellen van de zaadballen, en het optrekken van de zaadballen hoog in de balzak (scrotum). Het orgasme wordt veroorzaakt door prikkeling van zenuwuiteinden in de penis, vooral in het gebied vanaf het frenulum tot aan het scrotum, en in mindere mate ook aan de rand van de eikel.

De wonderen der Natuur

Berichten: 2

Re: Hoe oud eerste erectie?

Als vader van 3 zonen, seksuoloog en naturist weet ik hier wel een antwoord op te geven. In de aseksuele fase bij jongens voor 10 jaar komen ook willekeurige erecties voor. Het valt wel op maar omdat ze nog een klein dun piemeltje 2-3 cm hebben is het eerder grappig. Vanaf baby tijd tot aan de bejaarde leeftijd komen erecties voor. De frequentie,langste in minuten en hardste erectie spontaan of opgewekt is in de pubertijd en bij jongemannen tot 30 jaar. De eerste erectie door masturbatie gestimuleerd gebeurt in de pre pubertijd. Een jongen van 11 trekt aan zijn al wat grotere piemel totdat het orgasme volgt. Er komt heldere druppels en bij sommigen meer doorzochtig vocht . Dit geproduceerd door de prostaat en klier van cowper.Van een echt droog orgasme is er sprake tot aan de kleuter leeftijd. Een peutertje van 4 jaar wrijft ritmisch zijn pikje tussen de kussen en komt klaar zonder nat vocht.

Erecties vanaf 12 jaar tot aan eind tienertijd 18 jaar zijn te vergelijken met die van een volwassen gezonde man. Wanneer een jongen vroeg in de pubertijd al komt (schaamhaar/zaadlozing)met 11 jaar,dan is bijna uitgegroeid de penis en zaadballen op 14-15 jaar. ( Lengte 13-16 cm erect / 5-10 cm slap en zaadbal volume 20-30 cc). Zo'n type jongen kan fysiek meten met een man en seksueel actief zijn, al is ie psyschisch nog wat speels.

Een voorbeeld op een naturisten bloot camping Kroatie met veel blote jongens en vaders. Een potje voetballen naakt stond op het programma vandaag. Na heel wat doelpunten vol gepompt het lichaam met mannelijk hormoon testosteron en andreline. In de rust pauze kwamen spontane erecties meer voor bij de tieners en een enkele man. Hier weten naturisten verstandiger mee om te gaan zonder een erectie te veroordelen als schande of seksueel. Een 15 jarige groot geschapen blonde Kroaat met een dikke bos diep zwart schaamhaar viel extra op. Hij stond nonchalant met de trainer te praten en in enkele seconden een harde erectie van geschat 20 cm recht vooruit. De man ging voor hem staan om de erectie voor anderen uit het zicht te verbergen. Gaf weinig aandacht aan zijn minuten durende erectie. Professioneel liep vervolgens de trainer met de tiener naar de kleedruimte douches. Na 5 minuten kwam hij terug met een wat rode gloed body en nu slappe penis naar buiten. Aangezien ik seksuoloog ben was ik nieuwsgierig ernaar . Vroeg de duitse trainer hoe hij dit erectie probleempje had opgelost. Hij had hem verzocht om prive te masturberen en is vervolgens naar buiten gegaan staan wachten. Op duits zei de trainer: "Der jungen hatte einen samenerguss bei selbstbefriedigung bekommen unter der dusche". Het was de enigste manier om een langdurige erectie kwijt te raken door een zaadlozing. De tiener moest na 15 minuten namelijk weer spelen vandaar.

Bij volwassen mannen is een erectie nodig voor penetreren en voortplanting. Seksueel bewust de daad door geslachtsgemeenschap. Bij tiener jongens is een erectie nodig voor masturbatie en later bij de ontmaagding vriendinnetje. Bij senioren zie je meer op hoge leeftijd impotentie en minder lange harde erecties. Kwaliteit van sperma is het beste tussen 15 en 35 jaar. Erecties komen in natte dromen voor en in de ochtend. Dit gebeurt vanaf de pubertijd en een ochtend erectie elke dag bij mannen.

Reageer