Rare vlaag voor mijn oog ...

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Rare vlaag voor mijn oog ...

Hallo ,,,

als ik soms een beweging maak dan komt er een witte vlaag voor mijn ogen voorbij ... zo af en toe zie je het komen ... en je raakt er gewoon in paniek van omdat je niet weet wat het is ... lijk net of je fftjes verblind bent ofzo heel raar iets ... kan iemand mij a u b informatie geven over deze nare gebeurtenis ... ook heb overal al gekeken en kan het nergens vinden ... echt raar ... bedankt ...

Berichten: 15

Re: Rare vlaag voor mijn oog ...

Ik heb ook last van zoiets dergelijks... ;)

Als ik soms opsta krijg ik ook een witte vlaag voor mijn ogen, die mij eigenlijk dwingt mijn ogen even te sluiten. Ik druk dan vaak mijn handpalmen tegen mijn ogen, dit lijkt bij mij te helpen...

Ik ben even heel duizelig en heb last van een tijdelijke evenwichtsverstoring. Soms is het zelfs zo dat het zweet bij mij uitbarst, terwijl dit alles bij elkaar nooit langer dan zo'n 10 seconden duurt....

heel vervelend inderdaad ;)

Ik denk dat dit te maken heeft met het opstaan. Snel opstaan kan een tijdelijke bloeddrukdaling veroorzaken, omdat je lichaam (te) snel ven positie veranderd. (Zeker als je lang in dezelfde positiegezeten hebt bijvoorbeeld, waardoor het bloed constant 'dezelfde richting op stroomd'.) Dit kan tot gevolg hebben dat je je licht in je hoofd voelt en duizeligheid is ook een mogelijkheid. Uit duizeligheid kan weer een tijdelijke evenwichtsverstoring ontstaan.

Ik denk dat dit alles vrij normaal is. Of ben ik net als jou een 'special case'?

Heb jij ook last van duizeligheid en evenwichtsproblemen, of is het alleen verblinding door een witte vlaag?? En heb je die witte vlaag spontaan, of tijdens het opstaan? (Zo ja, probeer dan eens wat langzamer op te staan, dit werkt bij mij, maar soms vergeet je in je haast wel eens dingen :shock: )

Succes!

Berichten: 402

Re: Rare vlaag voor mijn oog ...

Ik heb ook wel eens zoiets dergelijks. Maar bij mij gebeurt het altijd als ik net geknipperd heb. Als ik den in de spiegel kijk zie ik een soort licht (bijna niet zichtbaar) slijmachtig spulletje op de rand van mijn oog zitten, zeg maar op het randje van je ooglid (onderkant). Het is maar een heel klein beetje, maar als je precies daar doorheen kijkt zie je alles heel wazig. Met in m'n ogen wrijven wordt het meestal wel minder. Ik heb het over het algemeen ook alleen als ik moe ben en als ik mijn lenzen uit heb. Ik weet ook niet precies wat het is, maar ik vind het bij mij niet irriterend genoeg om ervoor naar de dokter te gaan, ook omdat ik het maar zo weinig last van heb is dat lastig, want als ik naar de dokter ga is het waarschijnlijk al weer weg.
Destiny is but a word created by man to accept reality

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Rare vlaag voor mijn oog ...

Wat Elke heeft klinkt als een lichte ontsteking in de traanbuis. Als je er verder geen last van hebt is het genoeg om te zorgen dat je oog en je lenzen goed schoon blijven. Als het erger wordt zou ik toch even langs de huisarts gaan.

Robertje: hoe ziet die 'vlaag' er uit? Is het alsof er een felle lamp plotseling aangaat? Of is het meer een waas dat snel voor je ogen trekt en daarna langzaam weer 'oplost'? Of nog anders?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Rare vlaag voor mijn oog ...

Robertje schreef:Hallo ,,,  

als ik soms een beweging maak dan komt er een witte vlaag voor mijn ogen voorbij
Robertje,

als aanvulling op de vragen van Cassanne heb ik ook nog een aantal vragen (ze komen misschien een beetje indiscreet over maar da's echt niet de bedoeling) :

- neem je medicijnen? zoja dewelke?

- heb je neurologische en/of gewrichtsaandoeningen (of ooit gehad)? zoja dewelke?

- hoe oud ben je?

- komen die vlagen op een bepaald moment van de dag voor, zoja welk?

- is het fenomeen dagelijks, wekelijks?

- je zegt "als ik een beweging maak" wat voor beweging? altijd dezelfde soort beweging of niet?

- je zegt "zo af en toe zie je het komen" beschrijft deze ervaring eens wat preciezer.

- hoe lang duurt zo'n vlaag? (is het een flits?)

- is het er telkens maar één, of meerdere vlak achter elkaar?

- ben je er al mee naar een arts geweest?

Reageer