Super positie

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

Super positie

hallo

ik ben 15 jaar en ik wil graag iets meer weten over kwantummechanica

ik heb een tijdje geleden iets gelezen over de super positie

en ik wil gaag weten of een deeltje dat zich in de super positie bevind zijn toestand op een van bijde plaatsen veranderd of dat dan ook automatisch in op de andere plaats gebeurt?

want ookal bevind het deeltje zich op meerdere plaatsen het is en blijft het zelfde deeltje toch?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Super positie

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Kun je hem nogmaals proberen te stellen, maar dan in correct Nederlands? Omdat het al moeilijk genoeg is om over zulke zaken te praten, is het nog belangrijker dat je foutloos Nederlands gebruikt, anders praat je nog veel makkelijker langs elkaar heen.

Berichten: 48

Re: Super positie

Je haalt twee dingen door elkaar: super-positie en verstrengeling. Het begrip super-positie houd in de een deeltje zowel spin-up als -down kan hebben. Pas al er een meting plaats vindt, wordt het duidelijk of het spin-up of down is. Voordien ligt het antwoord dus niet vast. Bij vertsrengeling hebben bijv. twee fotonen, die onstaan zijn uit een creatie-event 'n bepaalde band met elkaar. Het EPR-paradox heeft hier onderandere betrekking op.

Reageer