Matricen: vraagstukken

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Matricen: vraagstukken

Gegroet, onlangs zijn we dus begonnen met Matricen: Vraagstukken ervan. Deze gaan over het algemeen zeer goed tot we deze kregen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Twee personen, x en y, spelen poker. De voorwaarde is dat de verliezer het bedrag dat de winnaar op dat moment heeft moet verdubbelen.



Speler Y wint het eerste spel (x moet zorgen dat het bedrag van y verdubbelt)

Speler X wint het tweede spel (y moet zorgen dat het bedrag dat x op dat moment heeft verdubbelt)

Na die 2 spelletjes hebben zij ieder 12€. Bereken de oorspronkelijke bedragen van x en y.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu bij dit vraagstuk heb ik geen flauw idee hoe ik hier de matric van zou kunnen opstellen of hoe eraan te beginnen.

Als iemand me hiermee zou kunnen helpen zou ik het zeer apprecieren :eusa_whistle:

Berichten: 2.746

Re: Matricen: vraagstukken

neem x en y als bedragen voor ze beginnen spelen, X en Y na het eerste spel en XX en YY na het tweede spel.

1e spel: y wint dus Y=2y en X=x-y

kan je hiermee een matrix maken? doe hetzelfde voor het tweede spel, en reken dan uit naar de vector [x | y]

Reageer