[KCV] Po archimedes

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[KCV] Po archimedes

[vak = KCV, maar eigenlijk een beetje van alles]

hallo,

mijn naam is Daan Jenniskens en ik zit in 6 VWO. Samen met een jongen uit mijn klas ben ik bezig met een PO over Archimedes, en op wikipedia vonden we wel allerlei dingen over Archimedes, maar eigenlijk nooit zo diepgaand. Wij behandelen de volgende deelvragen voor ons PO:

"wat is de invloed van Archimedes op de hedendaagse wiskunde"

"wat is de invloed van Archimedes op de hedendaagse natuurkunde"

"wat is de invloed van Archimedes op de hedendaagse scheikunde"

"wat is de invloed van Archimedes op de hedendaagse kosmologie"

"wat is de invloed van Archimedes op de hedendaagse biologie" (waarschijnlijk niet zo veel...)

"wat is de invloed van Archimedes op de hedendaagse wapenwetenschap"

"wat is de invloed van Archimedes op de hedendaagse scheepskunde" (misschien niet zo relevant...)

op wikipedia is over sommige delen hiervan dus niet zoveel over te vinden (vooral kosmologie en scheikunde) en met googelen komen we er ook niet echt uit. Is er misschien iemand die ons (met één van deze punten) kan helpen, of ons in de goede richting sturen (misschien handige links / boeken)? Alvast bedankt.

met vriendelijke groet,

Daan Jenniskens

Gebruikersavatar
Berichten: 711

Re: [KCV] Po archimedes

Dag daan.j, Welkom :eusa_whistle: op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] VAKGEBIED-TAGS

Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.

bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.


[/td]</table>
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [KCV] Po archimedes

op wikipedia is over sommige delen hiervan dus niet zoveel over te vinden (vooral kosmologie en scheikunde)
Zou dat mogelijk kunnen betekenen dat Archimedes zich daar ook niet zo mee bezig hield?

Trouwens, al eens Engels gegoogled? Geeft in het algemeen veel meer en vaak betere informatie dan Nederlands (zolang je tenminste het kaf een beetje van het koren weet te scheiden) .
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 63

Re: [KCV] Po archimedes

Heb jij geluk, er is in 2010 een grote conferentie over Archimedes en zijn invloed op de wetenschap.

http://www.archimedes2010.org

En Jan heeft natuurlijk gelijk, kan je in het nederlands niks vinden, stap dan gelijk over op engels.

Berichten: 2

Re: [KCV] Po archimedes

dat engels googelen zal ik eens proberen :eusa_whistle:

Ik denk dat ik bij die conferentie niet aanwezig kan zijn, en ons PO moet ook al over een maandje af zijn. Maar zo op het eerste gezicht staan er best wat handige dingen op die site. bedankt.

gr. Daan

Gebruikersavatar
Berichten: 711

Re: [KCV] Po archimedes

Ik ken Archimedes vooral van de oppervlakte van een bol (
\(\frac{4}{3} \pi r^3\)
). Archimedes heeft deze formule als eerste (of een van de eerste) bepaalt door middel van een oneigenlijke integraal. Zoek dat eens op bijvoorbeeld.

Reageer