Slijm knuffelen

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 721

Slijm knuffelen

Als je denkt dat je het meest intiem bent met je vriend of vriendin, heb je het mis. De meest innige relatie heb je met darmbacteriën, en dan vooral met de yoghurtbacterie Lactobacillus rhamnosus. Biologen hebben ontdekt hoe innig deze relatie precies is: de bacterie knuffelt met het slijm in onze darmen en houdt daarmee ziekteverwekkers buiten.


Lees meer ... Kennislink
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Slijm knuffelen

QuarkSV schreef:Als je denkt dat je het meest intiem bent met je vriend of vriendin, heb je het mis. De meest innige relatie heb je met darmbacteriën, en dan vooral met de yoghurtbacterie Lactobacillus rhamnosus. Biologen hebben ontdekt hoe innig deze relatie precies is: de bacterie knuffelt met het slijm in onze darmen en houdt daarmee ziekteverwekkers buiten.


Lees meer ... Kennislink

Mijn tenen gaan altijd een beetje krom staan van dit soort kinderachtige berichten; dit lijkt wel jeugdjournaalnieuws.

De bacterie hecht zich gewoon aan een darmcel, daar komt geen knuffelen aan te pas.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 4.502

Re: Slijm knuffelen

@Anusthesist :


Jij bent een rationalist -hoewel je alias anders suggereert-en de topichouder is nog in het bezit van wat romantische gevoelens en ik vind dus de topic helemaal niet vervelend of kinderachtig. :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Slijm knuffelen

Wat heeft dit met de poster te maken? Degene die het artikel schreef is kinderachtig bezig. Een bacterie die zich aan een cel hecht vind ik niet romantisch, jij wel?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 4.502

Re: Slijm knuffelen

Och, een biologisch "omarming" zou je een beetje als een figuurlijke -romantische-vergelijking of mogelijk een metafoor kunnen zien.


Niet over opwinden!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Slijm knuffelen

Niet over opwinden!

Doe ik dat dan? :eusa_whistle: Jij bent degene die uitroeptekens gebruikt ](*,)


Maar goed, weer ONTOPIC.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 382

Re: Slijm knuffelen

Beetje zinloos om hier een woordenwisseling te gaan houden.

Het gaat om het bericht.

En ik denk dat hij/zij er niks aan kan doen dat hij het zo benoemd wordt, want hij "kopieert" het waarschijnlijk deels uit de krant.


Niet over opwinden, gewoon 'romantisch' laten! :eusa_whistle:
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Slijm knuffelen

En ik denk dat hij/zij er niks aan kan doen dat hij het zo benoemd wordt, want hij "kopieert" het waarschijnlijk deels uit de krant.

Soms haat ik dit emotieloze medium, omdat het vaak zorgt voor misverstanden. Om een aantal uit de weg te helpen:


1) Ik (persoonlijk) vind het bericht erg kinderachtig omdat een term wordt gekozen (nl knuffelen) die totaal verkeerd gebruikt wordt. Het gaat om binding van 2 cellen, niet meer en niet minder. Daarnaast 'knuffelt' bijna elke cel in je lichaam wel een andere cel.


2) Ik heb nooit iets negatiefs gezegd over TS of degene die het artikel op de site heeft gezet of wat dan ook. Ik heb het púúr over de inhoud gehad: het artikel is kinderachtig, dus degene die het geschreven heeft is kinderachtig bezig geweest.


3) Ik had gezegd dat ik weer on topic wilde. Dat jij als mosterd na de maaltijd toch nog even off topic reageert is niet erg netjes en zelfs tegen de regels. Zie ik voor deze keer door de vingers.


Nu weer ON TOPIC.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Slijm knuffelen

Hoewel ik Kennislink meestal goede artikelen vind schrijven, mis ik in hun artikel door wie het onderzoek gedaan is, of een link naar de bron van hun informatie. Dan moet ik maar gokken dat een bericht van de Wageningen Universiteit dat ongeveer tegelijkertijd met het artikel van Kennislink is verschenen over hetzelfde onderwerp gaat. De Wageningen Universiteit geeft hun artikel de titel: "bacterie met grijparmpjes blokkeert indringers". Ook wel beeldend taalgebruik...


Lees meer (Bacterie met grijparmpjes blokkeert indringers) ... Universiteit Wageningen
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Reageer