Verkeerd behandeld en vast contract?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 7

Verkeerd behandeld en vast contract?

Hey allemaal,

2 weken geleden heb ik een ruzie gehad met mijn directeur om iets heel vaags.. Ik vroeg wat aan hem en hij reageerde heel bot terug. En toen reageerde ik beetje geïrriteerd en hij zei uit mijn gezicht :S.. In ieder geval daarna hadden we weer een ruzietje over hetzelfde omdat ik soort van brutaal was bla bla.. Maar nu werk ik er al 3 jaar en heb ik een contract voor onbepaalde tijd 13-32 uur. vorig week hadden ze me maar 3 uur ingeroosterd en geweigerd me meer te laten werken omdat ze dachten dat ik een 3-12 uur contract had. En nu heeft ie me vrijdag zaterdag ingeroosterd terwijl ik al vrijdag niet kan werken omdat ik stage heb en normaal zaterdag zondag werk. Hij antwoorde dit is je contract en ik mag je inplannen wanneer ik je nodig heb. Mag dit ? :S.. En als ik weiger wat kan hij doen ? want ik kan gewoon niet die dagen werken :S

Gebruikersavatar
Berichten: 375

Re: Verkeerd behandeld en vast contract?

Wat staat er in je contract over de dagen dat je werkzaam zal zijn?

Berichten: 7

Re: Verkeerd behandeld en vast contract?

Wat staat er in je contract over de dagen dat je werkzaam zal zijn?
Ik snap je vraagstelling niet ? wat voor arbeid ik moet verrichten? of ?

groetjes Fuji

Berichten: 7

Re: Verkeerd behandeld en vast contract?

Wat staat er in je contract over de dagen dat je werkzaam zal zijn?
Ik heb wel mondeling afgesproken dat ik vanwege stage pas in februari weer anders dan zaterdag zondag kan werken. Dan is mijn stage voorbij.

Groetjes fuji

Gebruikersavatar
Berichten: 375

Re: Verkeerd behandeld en vast contract?

Ik bedoel wat er in jouw contract staat over welke dagen je moet werken. Als jullie een mondelinge overeenkomst hebben dat je alleen op zaterdag en zondag werkt, kan je je baas daar aan houden.

Berichten: 7

Re: Verkeerd behandeld en vast contract?

Ik bedoel wat er in jouw contract staat over welke dagen je moet werken. Als jullie een mondelinge overeenkomst hebben dat je alleen op zaterdag en zondag werkt, kan je je baas daar aan houden.
In mijn contract staat niets over welke dag , maar indien er over part-time gesproken wordt is het altijd de weekend. Het probleem is dat ik mondeling afgesproken heb dat met mijn verkoopleider en mijn directeur komt daar nu tussen. Maar ik vroeg me gewoon af of ze dat konden wijzigen indien ze me op een bepaalde dag niet nodig hebben ,maar zo te horen kan ik hem daar aan houden.

Vriendelijk bedankt ik ga dit weekend met hem in gesprek en als er wat is laat ik het weten.

Nogmaals bedankt,

Groetjes,

Fuji

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Verkeerd behandeld en vast contract?

In mijn contract staat niets over welke dag , maar indien er over part-time gesproken wordt is het altijd de weekend.
En waar baseer je dat op?

Die vraag is niet vervelend bedoeld, maar als jij met die stelling naar je directeur gaat, zal hij dat vrijwel zeker vragen als het nergens is vastgelegd. Pas als ergens is vastgelegd dat part-timers of jij alleen in het weekend werkt, heb je wat dat betreft een poot om op te staan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 7

Re: Verkeerd behandeld en vast contract?

Ger schreef:En waar baseer je dat op?

Die vraag is niet vervelend bedoeld, maar als jij met die stelling naar je directeur gaat, zal hij dat vrijwel zeker vragen als het nergens is vastgelegd. Pas als ergens is vastgelegd dat part-timers of jij alleen in het weekend werkt, heb je wat dat betreft een poot om op te staan.
Nee eigenlijk niet , maar ik werk al 3 jaar op deze manier en het is ook mondeling afgesproken met mijn verkoopleider. Maar ik ben die hele 3 jaren een student geweest en dan is het overduidelijk dat hij me aangenomen heeft voor het weekend aangezien ik een student ben en doordeweeks school heb (in dit geval stage). Ik heb niets schriftelijk maar dat gaat een beetje moeilijk daar. Of is dit ook niet genoeg?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Verkeerd behandeld en vast contract?

In dat geval wel, als je inderdaad al 3 jaar zo werkt en dat is afgesproken. Ook al is dat mondeling, na 3 jaar heb je dan een zogenaamd "vast arbeidspatroon". Dit is trouwens al sneller dan 3 jaar, maar weet even de exacte termijn niet (minder dan 1 jaar iig, dus je zit ruim goed). Hoe dan ook: het begrip "vast arbeidspatroon" is wel een bekend begrip. Als je bijvoorbeeld iedere week op zaterdag en zondag voor totaal 16 uur wordt opgeroepen, dan moet worden aangenomen dat er een doorlopend dienstverband is voor deze uren. In het geval dat je ziek zou worden zou je werkgever ook op basis van deze uren de hoogte van het doorbetaalde loon moeten bepalen (minimaal 70%, met inachtneming van het minimumloon).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 7

Re: Verkeerd behandeld en vast contract?

In dat geval wel, als je inderdaad al 3 jaar zo werkt en dat is afgesproken. Ook al is dat mondeling, na 3 jaar heb je dan een zogenaamd "vast arbeidspatroon". Dit is trouwens al sneller dan 3 jaar, maar weet even de exacte termijn niet (minder dan 1 jaar iig, dus je zit ruim goed). Hoe dan ook: het begrip "vast arbeidspatroon" is wel een bekend begrip. Als je bijvoorbeeld iedere week op zaterdag en zondag voor totaal 16 uur wordt opgeroepen, dan moet worden aangenomen dat er een doorlopend dienstverband is voor deze uren. In het geval dat je ziek zou worden zou je werkgever ook op basis van deze uren de hoogte van het doorbetaalde loon moeten bepalen (minimaal 70%, met inachtneming van het minimumloon).
Ok :eusa_whistle: ,het is nu wel zo dat ik vanaf april op zaterdag zondag werk vanwege mijn stage en dat ik vanaf februari weer vrijdag zaterdag zondag werk , maar een half jaar wordt dan toch ook als vast arbeidspatroon gezien ? En hij is toch verplicht rekening te houden met mijn stage aangezien het is een verplichting van school is en het maar voor een kort termijn? Bedankt nogmaal ,

Groetjes Fouad

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Verkeerd behandeld en vast contract?

een half jaar wordt dan toch ook als vast arbeidspatroon gezien ?
Heb het even nagezocht, de termijn hiervoor is 3 maanden.
En hij is toch verplicht rekening te houden met mijn stage aangezien het is een verplichting van school is en het maar voor een kort termijn?
Dat maakt voor de werkgever niet uit, tenzij je nog onder de leerplicht valt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 7

Re: Verkeerd behandeld en vast contract?

Ger schreef:Heb het even nagezocht, de termijn hiervoor is 3 maanden.

Dat maakt voor de werkgever niet uit, tenzij je nog onder de leerplicht valt.
Ohw ok heel erg bedankt ik weet genoeg :eusa_whistle:

Groetjes Fuji

Reageer