[natuurkunde] systeembord voetgangersoversteekplaats

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 213

[natuurkunde] systeembord voetgangersoversteekplaats

Ik heb hier een opgave van natuurkunde die je moet maken met het systeembord

Als je op een drukknop drukt, moet gedurende 8 s lang het voetgangerslicht op groen gaan zodat je kunt oversteken. Gedurende deze tijd moet het licht voor het overige verkeer natuurlijk op rood staan. Gebruik voor het voetgangerslicht en voor het andere licht 2 verschillende ledjes en schrijf erbij welk ledje waarvoor staat.

ik dacht dat het zo moest maar alleen op het laatste gaat het verkeerd, dan begint hij na 8 te knipperen

www.fotopocket.nl/fpimages/2009/10/26/ea88277dcd8fe031fadca541b5e7c2c1/naamloos4.GIF

Berichten: 208

Re: [natuurkunde] systeembord voetgangersoversteekplaats

Volgensmij kan het veel makkelijker...

Je gebruikt ook 2 drukknoppen weet niet of dit toegestaan is.

Verder is het misschien wel een tip om als je die teller gebruikt hem ook altijd in het begin even te resetten, dan heb je nooit dat die op 4 begint met tellen.

Mijn idee zou zo zijn, let niet op mijn paintcreatie ](*,)

http://picasaweb.google.nl/Kolio21/MijnAfb...936224251456898

Je moet het systeem alleen even opgang helpen (je begint altijd met 8 seconde licht voor de voetganger).

Als je de drukknop indrukt, wordt de teller gereset en je zet het licht van het verkeer uit (als het al aan stond). Ook laat je het tellen beginnen.

Wanneer deze bij 8 is, wordt het tellen stop gezet en zet je het licht van het verkeer weer aan.

Deze cyclus kun je gewoon herhalen.

Volgensmij werkt die zo, maar ik zou zeggen probeer 'm altijd even uit of denk er even goed overna, want misschien zie ik iets over het hoofd :eusa_whistle:

Reageer