goed boek over plaatselijke flora?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

goed boek over plaatselijke flora?

Het lijkt mij een leuk idee om eens wat mer te weten te komen van de planten die in de buurt groeien. Is er een goed boek die de eigenschapppen van een de meest voorkomende planten in relatief veel detail beschrijft? Ik bedoel dus ook onkruid (het gaat me erom dat de planten in het boek veel voorkomen, niet dat ze mooi of gewenst zijn)

Ik weet niet of het uitmaakt maar ik woon in Capelle aan den IJssel, vlakbij rotterdam dus.

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: goed boek over plaatselijke flora?

een tof boek is nieuwe planten gids van tirion (ee mega uitgever voor bioboeken) compact en bevat de meest voorkomende soorten.

isbn: 90-5210-368-2

flora van de lage landen van tirion isbn: 90-4390-075-3

Een beter boek met een veel hoger wetenschappelijke gehalte maar het is ook een dikker boek. Mijn lievelings boek om eerlijk te zijn.

Flora van België, Het groothertogdom luxemburg, Noord Frankrijk en de aangrenzende gebieden van de nationale plantentuin België

HET naslag werk van België en aangrenzende gebieden puur wetenschappelijk en van uiterst hoog niveau. Dus moeilijk om mee te werken.

isbn: 90-72619-23-4

xd

Gebruikersavatar
Berichten: 116

Re: goed boek over plaatselijke flora?

De bijbel voor Flora:

Heukels' Flora van Nederland, Uitgeverij Wolters-Noordhof

ISBN 9001583431
BioLog.nl Life Sciences and BioNews

Gebruikersavatar
Berichten: 40

Re: goed boek over plaatselijke flora?

juist, die heukels wilde ik ook net typen, maar hij werd al genoemd :shock:

Re: goed boek over plaatselijke flora?

Ook handig en handzaam: de ANWB Natuurgids. Dieren- en plantengids voor heel Europa. Voor de natuurleken onder ons

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: goed boek over plaatselijke flora?

Anonymous schreef:Het lijkt mij een leuk idee om eens wat mer te weten te komen van de planten die in de buurt groeien. Is er een goed boek die de eigenschapppen van een de meest voorkomende planten in relatief veel detail beschrijft? Ik bedoel dus ook onkruid (het gaat me erom dat de planten in het boek veel voorkomen, niet dat ze mooi of gewenst zijn)

Ik weet niet of het uitmaakt maar ik woon in Capelle aan den IJssel, vlakbij rotterdam dus.


In het Natuurmuseum Rotterdam verkopen ze boekjes over wilde planten in Rotterdam (er bestaan ook boekjes over andere steden dacht ik)

Het Natuurmuseum zit naast het Dijkzicht ziekenhuis

Reageer