[beleidsinformatica - access] automatisch invullen kolom

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 13

[beleidsinformatica - access] automatisch invullen kolom

Hallo,

Ik ben hier nu al een tijdje aan het zoeken op dit probleem, maar het wil maar niet lukken. Ik ben op zoek naar een SQL code die het volgende kan realiseren:

Ik heb een database voor het bijhouden van klantgegevens en reisgegevens van een boekingsysteem. Deze wordt later gekoppeld aan stuurprogramma's gemaakt in Java.

Nu zit ik met het relatief simpel probleem: Klanten kiezen uit vluchten op de website: deze vlucht wordt gekenmerkt door een luchthaven van vertrek (luchthavenVertrek) en een luchthaven van aankomst (luchthavenAankomst) en een afstand tussen beide (voor een prijsberekening). Al deze afstanden staan in een aparte tabel in volgend formaat: (voorbeeld)

LuchthavenVertrek-----LuchthavenAankomst-----afstand

Zaventem---------------Lissabon--------------------1000

Zaventem---------------Parijs------------------------200

en ik heb ook een tabel vlucht, deze heeft naast vele andere gegevens ook deze 3 kolommen. De klant kiest uiteraard luchthaven van vertrek en aankomst.

Nu ben ik opzoek naar een query die dus in beide tabellen de waarden van luchthavenVertrek en luchthavenAankomst vergelijkt en indien deze gelijk zijn, de waarde afstand in de tabel tblVlucht automatisch wordt ingevuld op basis van de tabel tblAfstand.

Hopelijk kent hier iemand de oplossing voor, ik ben nog niet al te ver gevorderd in Access en de help functie en google heeft mij nog niet veel kunnen helpen.

Mvg,

Neil

Reageer