Een vraag over plakband/stikkers

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 6

Een vraag over plakband/stikkers

Hallo iedereen,

Ik heb misschien een ontzettend domme vraag maar ik wil er toch graag een antwoord op.

Ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen, maar ik dacht: er zit vast wel een natuurkundige verklaring achter dus ik plaats het gewoon hier.

Mijn vraag is wel berust op het feit dat plakband en stikkers na een aantal jaren beter blijven plakken. Dus als ik hier al fout zit, zeg het aub.

Maar mijn vraag is dus:

Hoe komt het dat als ik een plakbandje op mijn deur plak dat ik die er na 5 minuten gemakkelijk afkrijg. Maar als ik die een jaar of 3 laat zitten dat hij er heel moeilijk afgaat.

Dezelfde vraag met stikkers, hoe komt het toch dat ik ze er na 5 minuten nog heel gemakkelijk afkrijg. Maar als ze er al een lange tijd zitten dat ik ze er niet makkelijk afkrijg. Sterker nog, er blijft een lelijk wit laagje opzitten die je er alleen af kan halen met zeep of dergelijke.

groetjes,

Jasper

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Een vraag over plakband/stikkers

Het lijkt me gewoon dat dit komt doordat de lijm uitdroogt.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Een vraag over plakband/stikkers

Misschien dat de weekmakers in kunststoffen ook wat afbreken, wat er voor zorgt dat het plakband wat harder wordt. En dus moeilijker te verwijderen omdat het gemakkelijk in stukjes breekt/scheurt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer