Alles wat je ziet zie je met lichtsnelheid

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Alles wat je ziet zie je met lichtsnelheid

Hey ik ben hier voor het eerst .

Ik ben niet de slimste maar heb soms dingen waar de meeste mensen versteld van staan .

Ik heb veel fantasy .

En hoop veel kwijt te kunnen hier .

Re: Alles wat je ziet zie je met lichtsnelheid

Kom maar op!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Alles wat je ziet zie je met lichtsnelheid

Sydney69 schreef:heb soms dingen waar de meeste mensen versteld van staan .

Ik heb veel fantasy .

En hoop veel kwijt te kunnen hier .
Dag Sydney69,

Iedereen is hier in principe welkom. Alleen, we zijn wél een wetenschapsforum, geen fantasy-forum. Als je wat kwijt wil, dan graag wel fatsoenlijk onderbouwd en zo. Fantasieën over bijvoorbeeld Niburu, marsmannetjes, aliens, UFO-ontvoeringen en meer van dat fraais kun je hier dus niet kwijt.

Voor meer realistische discussies, welkom.

Namens het moderatorteam,

Jan van de Velde
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Alles wat je ziet zie je met lichtsnelheid

Die bewering gaat volgens mij niet altijd op. (Van de lichtsnelheid, dit is geen reactie op het bericht van JvdV). Een lichtgolf zelf gaat dan wel aan de lichtsnelheid, als je die lichtstraal door een stof (zelf lucht) heel laat gaan, dan is er een grote waarschijnlijkheid dat die vroeg of laat op een atoom botst, vervolgens kan dat atoom in een geactiveerde toestand komen, en kan het enkele nanoseconden duren vooraleer deze een nieuwe straal uitzend, bijgevolg gaat er tijd verloren, en zakt de gemiddelde snelheid. Er zijn al zelfs enkele records gevestigd op het vertragen van licht. Dus licht zelf gaat al meestal niet tegen de lichtsnelheid.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 597

Re: Alles wat je ziet zie je met lichtsnelheid

En er is ook tijd nodig om de gegevens (lichtstralen die je via je ogen opvangt) in je hersenen tot een beeld te verwerken.

Je ziet eigenlijk altijd iets met een beetje vertraging.
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Berichten: 73

Re: Alles wat je ziet zie je met lichtsnelheid

Fabrice Macours schreef:En er is ook tijd nodig om de gegevens (lichtstralen die je via je ogen opvangt) in je hersenen tot een beeld te verwerken.

Je ziet eigenlijk altijd iets met een beetje vertraging.
Ik heb ooit eens ergens een onderzoek gelezen danwel gezien (docu) waarin verteld wordt dat onze hersenen zich niet altijd aan de tijd houden. Er werd geopperd dat onze hersenen soms al iets registeren voordat het signaal fysiek de hersenen bereikt. Ik kan me niet meer herinneren waar ik dit gezien/gelezen heb maar zodra ik erop kom kom ik erop terug :eusa_whistle: .

Berichten: 597

Re: Alles wat je ziet zie je met lichtsnelheid

Ik heb ooit eens ergens een onderzoek gelezen danwel gezien (docu) waarin verteld wordt dat onze hersenen zich niet altijd aan de tijd houden. Er werd geopperd dat onze hersenen soms al iets registeren voordat het signaal fysiek de hersenen bereikt. Ik kan me niet meer herinneren waar ik dit gezien/gelezen heb maar zodra ik erop kom kom ik erop terug :eusa_whistle: .
dat lijkt mij heel straf ! ](*,)

david copperfield zijn hersenen ](*,)

ik ben dan ook heel benieuwd hoe ze dit uitleggen
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Alles wat je ziet zie je met lichtsnelheid

Ik heb ooit eens ergens een onderzoek gelezen danwel gezien (docu) waarin verteld wordt dat onze hersenen zich niet altijd aan de tijd houden. Er werd geopperd dat onze hersenen soms al iets registeren voordat het signaal fysiek de hersenen bereikt. Ik kan me niet meer herinneren waar ik dit gezien/gelezen heb maar zodra ik erop kom kom ik erop terug :eusa_whistle: .
Moet je zeker doen, dat laatste. Want ik vind het nogal vaagjes en heb dan ook m'n twijfels erover.

Het enige wat ik zo kan bedenken is het feit dat je bepaalde prikkels onbewust ervaart en je dus niet bewust bent dat je ze hebt 'gezien', bijvoorbeeld. Je hebt dan de visuele prikkel onbewust ervaren en niet bewust. Toch kan deze onbewust ervaren prikkel wel degelijk ons gedrag beïnvloeden.

Je zou hiermee dus kunnen stellen dat er vermoedelijk een zekere vertraging zit tussen een prikkel die eerst onbewust wordt ervaren en die dan een fractie van een seconde later, toch in ons bewustzijn doordringt. Dat laatste leidt er dan toe dat we ons bewust worden van die prikkel. Mogelijks wordt dit bedoeld met het 'houden aan de tijd'?

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Reageer