Katalysator bij oxidatiereactie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

Katalysator bij oxidatiereactie

Hoi

Ik heb hier een vraag over koper als katalysator.

Bij de reactie van de oxidator nitrobenzeen met de reductor waterstof wordt koper gebruikt als katalysator. Deze stof is selectief met betrekking tot de omzetting van nitrobenzeen in aniline. Het proces is een voorbeeld van een heterogene katalyse.

Zou koper bij andere reacties met een reductor als katalysator kunnen optreden of is dat in tegenspraak met het bovenstaande? En in hoeverre is de mate van selectiviteit van koper en amylase (katalysatoren) met elkaar te vergelijken.

Nu wil ik geen rechtstreek antwoord, maar kunnen jullie mij stappen geven die ik kan volgen zodat ik eruit kan komen. Want volgens mij heb ik de denkstappen nog niet helemaal op een rijtje dus ik kom er echt niet uit!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Katalysator bij oxidatiereactie

koper is een metaal, amylase is een enzym. Wat zijn de voorwaarden voor enzymen om effectief te zijn, hoe strict is dit gereguleerd, dus hoe specifiek zouden ze dus zijn... Moet je al een eind mee kunnen komen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 7

Re: Katalysator bij oxidatiereactie

Ik denk het wel

bedankt

Berichten: 7

Re: Katalysator bij oxidatiereactie

koper is een metaal, amylase is een enzym. Wat zijn de voorwaarden voor enzymen om effectief te zijn, hoe strict is dit gereguleerd, dus hoe specifiek zouden ze dus zijn... Moet je al een eind mee kunnen komen.


Ik snap het nu eigenlijk helemaal niet meer:S

kan iemand mij helpen

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Katalysator bij oxidatiereactie

bumbaloo schreef:Ik snap het nu eigenlijk helemaal niet meer:S

kan iemand mij helpen


Op deze manier niet. Wat begrijp je nou precies niet? En waarom dacht je dat je het eerst wel begreep? De mensen op dit forum helpen je graag, maar daar moet je wel wat voor doen. Een duidelijke probleemomschrijving geven is een van die dingen, de vraag in het juiste forum stellen een tweede. Dit topic hoort thuis in "Huiswer" en is daarom verplaatst.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer