'aanzienlijke hoeveelheid' water op de maan gevonden

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 2.504

'aanzienlijke hoeveelheid' water op de maan gevonden

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetensch...an-gevonden.htm


Op de maan is een ‘significante hoeveelheid’ bevroren water aangetroffen. Het water is waargenomen in een krater die altijd in de schaduw ligt.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: 'aanzienlijke hoeveelheid' water op de maan gevonden

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: 'aanzienlijke hoeveelheid' water op de maan gevonden

Jarenlang werd erover gespeculeerd, maar nu is het zeker: er is water op de maan. Dat maakten Nasa-onderzoekers gisteren bekend. 'Dat de maan een droge, desolate plaats is, is niet langer waar.'


Lees meer ... Standaard Online
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Berichten: 703

Re: 'aanzienlijke hoeveelheid' water op de maan gevonden

Ik las in de volkskrant dat het om 90 liter water zou gaan. Zou dat nou echt significant bijdragen bij het opbouwen van een maanbasis?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: 'aanzienlijke hoeveelheid' water op de maan gevonden

Ik las in de volkskrant dat het om 90 liter water zou gaan. Zou dat nou echt significant bijdragen bij het opbouwen van een maanbasis?
Er is 90 liter omhooggestuwt bij de impact, dus kan het in totaal over veeel grotere hoeveelheden gaan.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 703

Re: 'aanzienlijke hoeveelheid' water op de maan gevonden

Ah, ik had dat artikel van elsevier idd niet helemaal gelezen, het verklaart wel een hoop.

Reageer