Thiomersal verboden bestrijdingsmiddel?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 391

Thiomersal verboden bestrijdingsmiddel?

Beste mensen ik heb een vraag.

Jullie kennen inmiddels al wel de discussie over het bestrijdingsmiddel thiomersal(een ethyl kwik verbinding) gebruikt in het vaccin tegen de mexicaanse griep.

Nu liep ik tegen een document op die claimt te bewijzen dat deze stof bij wet verboden is in nederland sinds 2006.

Ook komt naarboven dat thiomersal al vanaf 2004 niet meer in vaccins gebruikt word.

Mijn vraag is eigenlijk houd dit document stand in onse rechtstaat?
Al in 2007 heeft minister J.M Cramer van VROM opdracht gegeven aan Royal Haskoning om onderzoek te verrichten naar het gebruik van biociden in Nederland die op grond van de Bestrijdingsmiddelenwet niet zijn toegelaten. Met dat onderzoek is feitelijk komen vast te staan dat in Nederland de biocide “Thiomersal” ingevolge de Bestrijdingsmiddelenwet niet is toegelaten. Voor feitelijk bewijs zie het voorblad en blz. 38 en 39 uit betreffend rapport d.d. 8 november 2007 met als referentie: 9S4280.01/R0004/Nijm (zie productie 7). Daarin staat letterlijk het volgende geschreven:

Volgens het register van biociden van het CTB (geldend tot en met 31-12-2006) zijn binnen deze productsoort verschillende middelen op basis van één werkzame stof toegelaten. De enige toegelaten werkzame stof is 1,2-benzisothiazool-3-on.

Hiermee is uit onderzoek in opdracht van minister J.M. Cramer van VROM komen vast te staan dat de biocide “Thiomersal” al vanaf 31-12-2006 in Nederland geen toegelaten bestrijdingsmiddel is. Ondanks het feit dat er binnen de ministerraad, onder voorzitterschap van J.P. Balkenende, over deze massale vaccinatie in Nederland veelvuldig is overlegd, heeft Minister J.M. Cramer van VROM er kennelijk niet aan gedacht om haar onderzoeksrapport d.d. 8 november 2007, met als referentie: 9S4280.01/R0004/Nijm, te bespreken binnen de ministerraad met ondermeer haar collega ministers A. Klink van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en J.P.H. Donner van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
http://www.mstsnl.net/ekc/pdf/zeer-hoge-ur...ijf-waaruit.pdf

In dit document is tevens alle bwijslast te vinden.

Mijn inziens zal dit problemen geven voor o.a. onze minister klink, klopt dat?

Bij voorbaat dank

Jap
Kite high or stay low!

Reageer