Egodocumenten

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 321

Egodocumenten

Ik ben op zoek naar boeken die meer inzicht geven in het therapieproces of de beleving van mensen die een aandoening hebben of iets hebben meegemaakt (zoals bijvoorbeeld egodocumenten)

De boeken die ik al gelezen heb en die een indruk kunnen geven van waar ik nou precies naar op zoek ben:

Heden ik - Renate Dorrestein

Stemmenstorm - Eline Gumbert

Vaag verleden - Kitty Hendriks

Een echt mens - Gunilla Gerland

De borderline-dans - Anthonie Walker

Verziekt - Julie Gregory

Aderlating - Victoria Leatham

De boeken van Irvin D. Yalom

De boeken van Oliver Sacks (overigens echte aanraders)

Ook tips voor romans die geschreven zijn naar aanleiding van persoonlijke ervaringen, zoals de boeken van Alice Sebold, zijn welkom.
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Gebruikersavatar
Berichten: 449

Re: Egodocumenten

Craig Thompson - Blankets
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson

Berichten: 321

Re: Egodocumenten

Bedankt! Heb hem meteen opgezocht en het lijkt me een mooi boek.
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Egodocumenten

Boeken van Hildegard Knef:

Code: Selecteer alles

In 1970 schrijft ze haar eerste boek « Der geschenkte Gaul » (= Het gegeven paard). Deze gedeeltelijk autobiografische roman werd een bestseller, die in verschillende talen vertaald, o.a. in het Nederlands. Ze schrijft erin over haar strijd tegen kanker. Het vervolg konden we lezen in « Ich brauch' Tapetenwechsel » uit 1972 en « Das Urteil » uit 1975
.

Bron: http://www.ping.be/~vanherre/page100.html

Meer info over Knef: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hildegard_Knef

P.S. (off-topic): Heden Ik is wat mij betreft een topper - wat een indrukwekkend en toch ook geestig boek is dat!
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 321

Re: Egodocumenten

Hé, bedankt! Dat is inderdaad precies het soort boeken waar ik naar op zoek ben.
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Reageer