Internet verbruik

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 6

Internet verbruik

Beste,

Ik beheer een internetaansluiting (data limiet 60 gig). Er zijn 4 andere die gebruik maken via wireless van deze aansluiting. Is er een manier waarop ik via MAC-adressen, programma's of anderen... kan zien wat het gemeten download/upload verbruik is per persoon?

bv: Maand december: persoon A: 12 gig, persoon B 1 gig, persoon C 40 gig enz...

Mijn provider is: Belgacom (Belgie) - Bbox router

Alvast bedankt

Grtz

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Internet verbruik

Is er een manier waarop ik via MAC-adressen, programma's of anderen... kan zien wat het gemeten download/upload verbruik is per persoon?
Als er geen consequenties aan vasthangen, dan bestaat er wel software die je op die 4 PC's kunt installeren om hun traffic te meten. Deze zijn echter BIJZONDER gemakkelijk te omzeilen en hebben meestal ook niet alle verkeer gemeten.

Anders zul je moeten een nieuw programma op je router zetten die het verkeer meet (bij de providers gebeurt dit ook zo, het is de standaardoplossing). Nu weet ik niet veel van de router die je opgaf, maar als dat de belgacom router is, dan ga je dat op je buik mogen schrijven :eusa_whistle: Eenmaal na de router kan je theoretisch niet meer onderscheid maken tussen van welke computer welk verkeer komt.

Wat misschien interessant is, op sommige routers kun je wel een data-limiet per MAC-adres instellen?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer