Geel vragenformulier

Gesloten
Berichten: 4.502

Geel vragenformulier

Sinds ik nu om een uur of twaalf mijn beeldscherm met WSF aanzet word ik minstens een keer of 20 gestoord door een geel vragenvenster,waarbij mij wordt gevraagd om medewerking voor invullen van leeftijd,opleiding,beroep en inkomen.

Deed dit een keer of 5,verder uitsstellen,weer anders steeds afzetten/wegzetten,etc. Door dit in de eindfase heel snel te doen,kreeg ik dus contact met jullie en kon dit bericht opstellen.

Is dit een nieuwe vorm van actie van jullie,stop aub met die flauwekul,jullie dienstverlening zal er niet door verbeteren en er zullen diverse personen afhaken.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Geel vragenformulier

Het moge duidelijk zijn dat het uiteraard niet de bedoeling is dat je dit venster zo vaak krijgt. We zullen ons best doen dit probleem te achterhalen en op te lossen.

Zie ook dit topic: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=119293
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.502

Re: Geel vragenformulier

Welke dienstverlening van het echte WSF-functionneren houdt verband met mijn leeftijd en mijn inkomen per maand;ik zie dat niet zitten.Ik ben bang dat WSF wordt ingekapseld door de reclame-buro's resp. anders soort businesjes en zijn oorspronkelijke opzet vergeet.

Ik heb ooit eens voorgesteld om vragenstellers eerst een bijdrage te laten leveren,voordat ze een antwoord krijgen,levert meer op en kost een vragensteller ook minder.Een adviesbureau of leraar,advocaat,etc.kost wel veel meer.

Maar op dat voorstel van enkele jaren terug werd niet gereageerd ofwel viel niet in goede aarde en verdween in een doofpot,ik deed mijn best om wat aan te dragen,ook al om vragenstellers te verplichten vooraf een gering inschrijvingsbedrag (per jaar) te vragen voordat er een vraag kon worden gelanceerd,maar ook op dat idee kwam geen positieve reactie.

Van die paar duizend euries,die je met reclame-inkomsten zou kunnen ontvangen,zal de pot ook niet snel gevuld worden.

En de storing met vragenvenster gaat door;al een keer of zes!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Geel vragenformulier

Welke dienstverlening van het echte WSF-functionneren houdt verband met mijn leeftijd en mijn inkomen per maand;ik zie dat niet zitten.
Dan hoef je dit toch niet mee te delen, die optie is voorzien.
Ik ben bang dat WSF wordt ingekapseld door de reclame-buro's resp. anders soort businesjes en zijn oorspronkelijke opzet vergeet.
Ingekapseld? De enquête is om algemeen wat meer zicht te krijgen op wie deze site zoal bezoekt: trekken we de doelgroep aan die we denken aan te trekken etc. Dat is waarschijnlijk (niet mijn departement) bijkomend ook handig voor advertenties e.d., maar die zijn nodig om het forum draaiende te houden.
oktagon schreef:Ik heb ooit eens voorgesteld om vragenstellers eerst een bijdrage te laten leveren,voordat ze een antwoord krijgen,levert meer op en kost een vragensteller ook minder.Een adviesbureau of leraar,advocaat,etc.kost wel veel meer.

Maar op dat voorstel van enkele jaren terug werd niet gereageerd ofwel viel niet in goede aarde en verdween in een doofpot,ik deed mijn best om wat aan te dragen,ook al om vragenstellers te verplichten vooraf een gering inschrijvingsbedrag (per jaar) te vragen voordat er een vraag kon worden gelanceerd,maar ook op dat idee kwam geen positieve reactie.
En dat zou nu nog niet het geval zijn, omdat dat helemaal ons opzet in de weg zou staan: het laagdrempeliger maken van wetenschappelijke discussie. Een pop-upje om de zoveel tijd, met als doel om ons forum nog te kunnen verbeteren, staat dat niet in de weg. Geld vragen wel.
En de storing met vragenvenster gaat door;al een keer of zes!
De technici zijn ermee bezig.

Berichten: 4.502

Re: Geel vragenformulier

Ik ben blijkbaar de enigste die storing ondervindt,mogelijk zit het in de Thoolse atmosfeer;ik zie geen verdere reacties.

Over de argumentaties van adverteren ga ik maar niet verder,heeft geen zin.Dat is verder jullie pakkie-an.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Geel vragenformulier

om vragenstellers te verplichten vooraf een gering inschrijvingsbedrag (per jaar) te vragen
Als nieuwkomers iets moeten betalen om een forum te kunnen gebruiken, ook al is het maar een cent, dan klikt 99.9% direct door naar de volgende site.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 4.502

Re: Geel vragenformulier

Als nieuwkomers iets moeten betalen om een forum te kunnen gebruiken, ook al is het maar een cent, dan klikt 99.9% direct door naar de volgende site.
Alleen wil ik wel reageren op het bovenstaande omdat ik me getalletjes herinnerde betreffende het WSF.

Er zijn volgens de huidige tellingen van het WSF :

21.706 geregistreerde gebruikers,zouden deze weigeren om een geringe bijdrage te leveren,ze weten waar ze mee werken op dit WSF en weten ook dat er in de buurt niet een soortgelijk forum functionneert.

Ik vraag me af hoeveel Lorentzianen er eigenlijk zijn,mag dat bekend worden?

Er waren reed 494.181 bezoekers,ik neem aan dat daar veel vragenstellers en herhaaldelijke vragenstellers bij zijn,die ook weten dat ze alleen makkelijk bij WSF hun antwoorden kunnen halen.Het gros wilt ook graag info blijven halen en voor de prijs van een paar zakken frites of een bioscoopbezoekje zullen die niet weg blijven.

De ontvangen antwoorden op de gestelde vragen zijn in mijn ogen wetenschappelijk,vakkundig,hulpvaardig,etc,etc,en ik heb dit op geen enkele site tot heden kunnen aantreffen,dus moderatum,doe niet zo angstig in jullie zakelijk handelen.

Ga eens kansrekenen volgens de bekende gehanteerde marktmethodes.

Re: Geel vragenformulier

Ik heb het formulier netjes ingevuld, maar het kwam ook terug.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Geel vragenformulier

Ik vraag me af hoeveel Lorentzianen er eigenlijk zijn,mag dat bekend worden?
moderatum,doe niet zo angstig in jullie zakelijk handelen.
Heeft niks met angst te maken. Als we geld vragen om vragen te mogen stellen op WSF, dan klikken veruit de meeste mensen gewoon weer weg. Bovendien zou financiële compensatie de verwachting creëren dat wij een oplossing garanderen (wat voor onze medische, psychologische, bouwkundige, ... fora helemaal tegen onze richtlijnen ingaat). Ons doel is wetenschap toegankelijk maken door een discussieplatform aan te bieden. Antwoorders (en de mods) komen hier omdat ze hier graag komen, niet omdat ze er geld voor willen.

Berichten: 4.502

Re: Geel vragenformulier

De klikverwijzing van Ypsilon geeft geen duidelijkheid over het aantal Lorentzianen,wel de namenlijsten op 1182 vensters (met wrs.de duizenden geregistreerde gebruikers),als ik me niet vergis en op de verscheidene die ik bekeek zie ik geen Lorentziaan aangeduid.

Dus wat dat betreft graag openheid en geen duistere verwijzing,ik zou dat als levenslang geboekt Lorentziaan wel leuk vinden! :eusa_whistle:

Berichten: 8.614

Re: Geel vragenformulier

De klikverwijzing van Ypsilon geeft geen duidelijkheid over het aantal Lorentzianen,wel de namenlijsten op 1182 vensters (met wrs.de duizenden geregistreerde gebruikers),als ik me niet vergis en op de verscheidene die ik bekeek zie ik geen Lorentziaan aangeduid.
Mogelijk weet ypsilon niet dat je niet naar een specifieke pagina in de gebruikerslijst kunt linken en dat je steeds op de hoofdpagina terecht komt als je op die link klikt (het kan ook zijn dat hij dit wel wist en je gewoon de zoekfunctie van de gebruikerslijst wilde tonen, zodat je het zelf kon opzoeken).

In ieder geval zijn er op dit moment 6 Lorentzianen, die je kunt vinden door in het dropdownmenu "Toon" de optie "Lorentziaan" aan te klikken.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Geel vragenformulier

Mogelijk weet ypsilon niet dat je niet naar een specifieke pagina in de gebruikerslijst kunt linken en dat je steeds op de hoofdpagina terecht komt als je op die link klikt.
Dat wist ypsilon inderdaad niet. Maar hij weet het nu! Dank je Klintersaas :eusa_whistle:

@Oktagon: Ik weet dat ik ei-zo-na onfeilbaar ben, maar het kan gebeuren hoor. ](*,) 't Was geen duisterheid of gebrek aan openheid, maar gewoon een gekkigheid in de forumsoftware die ik niet kende.

Berichten: 4.502

Re: Geel vragenformulier

6 Lorentzianen,maar dat is toch enorm.

En de nu resterende 21700 geregistreerde gebruikers zijn dus in feite vaak profiteurs door de gratis soms wel uitgebreide antwoorden,waar vaak veel tijd in wordt gestoken.

Ik ben stom verbaasd!!!!!

Nog een herinnering aan een contact met Miels:

[edit door Miels:

Deze tekst uit een pb is verwijderd. Het is niet de bedoeling dat persoonlijke berichten zonder toestemming openbaar worden gemaakt. Zie ook onze regels. Als je wilt reageren op het bericht doe dat dan gerust, maar via pb]

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Geel vragenformulier

Oktagon, ik zou het erg op prijs stellen als je ons wat minder van dingen beschuldigt. Je begint dit topic al met de aanname dat we bewust op iedere pagina een poll plaatsen, alsof wij lol hebben in "gebruikertje pesten". Later verwijt je ons ontransparant te zijn en was de link van Ypsilon duister. Hij deed enkel zijn best om je de goede kant op te sturen, en had niets dan goede bedoelingen.

Als iets niet volgens je wensen is zou het best eens kunnen dat dat niet onze opzet was. Zo zou je kunnen melden "Volgens mij gaat er iets fout met de poll, ik zie 'm op elke pagina" en zou je kunnen vragen "Kan ik eigenlijk ergens zien hoeveel Lorentzianen er zijn?", in plaats van dat (in vette letters) te eisen.

Overigens geraakt deze discussie tamelijk off-topic. Opmerkingen over de poll kunnen in dit topic worden gezet. Mocht Oktagon nog vragen hebben over Lorentzianen etc, dan kunnen die (bijv. via pb) gesteld worden.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gesloten