Laptop hardeschijf vervangen (help)

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Laptop hardeschijf vervangen (help)

kan iemand mij vertellen waarnaar ik moet kijken als ik mijn hardeschijf wil vervangen ik gebruik nu deze http://tweakers.net/pricewatch/158194/sams...i.html#tab:info maar ik wil meer dan 250gb

alvast bedankt :eusa_whistle:

Berichten: 37

Re: Laptop hardeschijf vervangen (help)

De hdd die je nu hebt is er 1 met een S-AtA connector. Je nieuwe hdd moet dit dus ook hebben en geen (iets oudere) IDE. Voor de rest maakt het weinig uit wat je nieuwe hdd voor specs heeft.

Heb je trouwens niet meerdere hdd kabels en aansluitingen in je pc zitten? Zoja dan zou ik je hdd niet vervangen maar er een 1 extra bij plaatsen.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Laptop hardeschijf vervangen (help)

Het gaat hier waarschijnlijk om een laptop (2.5 inch schrijf), een dubbele hardeschijf is een zeldzaamheid in laptops.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Laptop hardeschijf vervangen (help)

kan iemand mij vertellen waarnaar ik moet kijken als ik mijn hardeschijf wil vervangen
Als je er niet veel van kent, zou ik het niet aanraden om dat te proberen. De kans is vrij groot dat het lukt, maar als het mislukt...

Een laptop verbouwen is geen sinecure. Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 37

Re: Laptop hardeschijf vervangen (help)

Je hebt helemaal gelijk Wouter, ik las helaas over het woordje ' Laptop' heen en dacht dus dat het om een desktop pc ging.

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Laptop hardeschijf vervangen (help)

dus als ik het goed begrepen heb kan ik alleen SATA-150 gebruiken en ik denk ook als ik een 2de hardeschijf plaats dat het ook dan meer stroom gaat gebruiken dan kan ik ook niet echt buiten gebruiken :eusa_whistle:

ik kan zo iets plaatsen http://www.samsung.com/be/consumer/pc-peri...btype=media-bay inplaats van mijn dvd speler die gebruik ik toch nooit

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Laptop hardeschijf vervangen (help)

Dat zou je inderdaad kunnen doen. Controleer wel eerst of deze bay compatible is met je laptop. Verder moet je hier nog steeds een HDD bij kopen.

Je laptop verbouwen en de optische drive eruit halen is nogal een rigoreuze stap. Niet zozeer in moeilijkheid, maar meer in kwestie van gevolgen. Let er bijvoorbeeld op dat mocht je nog een optische drive nodig hebben, dan zou je een externe moeten hebben. De frequentie waarmee windows opnieuw moet worden geinstalleerd (of andere CD/DVDs zijn nodig) dan zou ik niet zo snel een dergelijke stap nemen.

Let tevens ook op dat wanneer je een extra HDD plaatst dat dit meer stroom zal verbruiken en ook meer warmte zal produceren dan een optische drive (die je bijna nooit gebruikt).
"Meep meep meep." Beaker

Reageer