alleen meisjes na visite a.d. maan

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 47

alleen meisjes na visite a.d. maan

mijn vader zei me, dat ruimtevaarders die op de maan zijn geweest alleen meisjes kunnen krijgen?

is dat zo? ik verondestel van niet, maar moest het toch zo zijn, hoe komt dat dan?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: alleen meisjes na visite a.d. maan

Lijkt me exceptioneel onwaarschijnlijk. Alleen James Irwin had al 5 kinderen. De kans dat dat allemaal meisjes waren is best wel klein...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 47

Re: alleen meisjes na visite a.d. maan

dacht ik al :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: alleen meisjes na visite a.d. maan

Kzou het ook maar vaag vinden dat je na een ruimte bezoek alleen maar meisjes kan krijgen, anders zou dit mss goed zijn voor mensen die zeker een meisje willen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: alleen meisjes na visite a.d. maan

mijn vader zei me, dat ruimtevaarders die op de maan zijn geweest alleen meisjes kunnen krijgen?
En mensen die op mars zijn geweest krijgen zeker alleen maar jongens :shock:
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Berichten: 65

Re: alleen meisjes na visite a.d. maan

Alleen James Irwin had al 5 kinderen. De kans dat dat allemaal meisjes waren is best wel klein...
J.I was al 39 toen hij voor 't eerst naar de maan ging. Het lijkt me waarschijnlijk dat een deel van zijn kinderen al voor die tijd geboren was. De meeste astronauten van de maanmissies waren overigens de dertig al lang en breed gepasseerd toen ze de ruimte ingingen. Er zijn bij mijn weten maar twaalf mensen geweest die voet op de maan gezet hebben (hoeveel mensen er in totaal aan de maanmissies meededen weet ik niet). Hoeveel kinderen hebben die bij elkaar gehad na hun missies? Zal toch niet veel meer zijn dan een stuk of 25. Waren het echt alleen maar meisjes of voornamelijk meisjes? In het eerste geval is de kans 1 op 32 miljoen dat dat bij toeval gebeurd, in het tweede geval is de kans aanmerkelijk beter.

Maar ook kansen van 1 op de 32 miljoen komen wel eens voor. Ga eens kijken bij 12 slagers uit Lutjebroek, 12 neushoornstropers uit Tanzania, etc, etc. Met 6 miljard mensen op aarde kan je aardig wat van dit soort groepjes beschouwen (veel meer dan 6 miljard zelfs, want een van die slagers kan ook lid zijn van de Bowling-vereniging, etc, etc). Zo vindt je toch al gauw een duizendtal van dit soort onwaarschijnlijkheden.

Dus zelfs als het waar blijkt te zijn (wat ik sterk betwijfel) dan kan dit gewoon een gevalletje van selectieve rapportage zijn. Het is al eerder voorgekomen. In de Science of Discworld van Terry Pratchett, Ian Stewart en Jack Cohen staat een mooi verhaal over Israelische piloten waarbij gedurende een flink aantal jaren meer jongens dan meisjes geboren werd (dat quote ik uit mijn geheugen dus kan ook andersom geweest zijn).

Dus of het nou waar is of niet, het is niks om je over te verbazen zolang de toevalshypothese een geldige beschrijving van het fenomeen is.

Groetjes

Paul

Berichten: 321

Re: alleen meisjes na visite a.d. maan

In oktober stuurt China 40 gram varkenssperma de ruimte in om de invloed van mircozwaartekracht en kosmische stralen op het sperma te onderzoeken, dus met een beetje geduld weet je in ieder geval of varkens na een ruimtereis alleen maar zeugen ter wereld brengen. :wink:
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: alleen meisjes na visite a.d. maan

Ruimtevaarders kunnen geen kinderen krijgen, wél verwekken. :wink:
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Reageer