geluidskanonnen

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 25

geluidskanonnen

Geacht forum,

Is jullie misschien iets bekend over geluidskanonnen? Al zo'n 15 jaar geleden heb ik eens een artikeltje uit de krant geknipt waarin melding werd gemaakt van een nieuw wapen dat werkt met trilling. In Irak schijnt al een proef te zijn gedaan met dit wapen, maar meer weet ik er niet van. Jules unlimited heeft wel al eens aandacht besteed aan een geluidspistool.

Sommige mensen hebben het over een Tesla-wapen omdat zijn ontdekkingen er iets mee te maken zouden hebben. Maar zeker weten doe ik dit dus niet.

Dame Etna

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: geluidskanonnen

Vandaag stond er iets over in de krant, De Morgen, en over andere niet-dodelijke wapens.

Door de trillingen kunnen zelfs de organen beginnen te resoneren, wat geen deugd doet denk ik. Het is bedoelt als een niet-dodelijk wapen, maar als de trillingen hard genoeg zijn, kan het dodelijk zijn.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: geluidskanonnen

Ja ik heb er ook ooit een docu over gezien, was over een bom die zo een hoog geluid ging maken dat telefoon netwerken enzo plat kwamen te liggen ... (ben nu plots wel niet meer zeker of het door geluid was, maar het was een onschadelijke bom voor levende wezens maar het kon wel netwerken zoals telefoon en internet en dergelijke platleggen)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: geluidskanonnen

Ik denk dat jij praat over een microgolf bom. Dat stond ook in de krant, daar ging de huid van de vijand verbranden. Een voordeel tegenover het geluidwapen, omdat dit niet gericht kan worden, maar de microgolven wel.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: geluidskanonnen

Ja kan dat ook zijn, kvond het alleszins wel knap gevonde :wink:

Berichten: 664

Re: geluidskanonnen

Dame Etna schreef:Geacht forum,

Is jullie misschien iets bekend over geluidskanonnen? Al zo'n 15 jaar geleden heb ik eens een artikeltje uit de krant geknipt waarin melding werd gemaakt van een nieuw wapen dat werkt met trilling. In Irak schijnt al een proef te zijn gedaan met dit wapen, maar meer weet ik er niet van. Jules unlimited heeft wel al eens aandacht besteed aan een geluidspistool.

Sommige mensen hebben het over een Tesla-wapen omdat zijn ontdekkingen er iets mee te maken zouden hebben. Maar zeker weten doe ik dit dus niet.

Dame Etna
Hier een sonic-gun:

http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/sci_tech...000/2134383.stm

Hiermee produceer je geluid dat mensen als pijnlijk ervaren, je krijgt er koppijn van, onverdragelijk.

Je kunt natuurlijk ook onhoorbare trillingen veroorzaken met 'geluid'. Als je deze dan concetreert op een doel kun je dingen letterlijk 'kapot' maken, door de sterke trillingen. Denk maar aan het brandpunt dat je met een vergrootglas kan maken.

Mogelijk wordt dit al toegepast voor medische doeleinden, maar dat weet ik niet zeker meer. Je zou er b.v. nierstenen kapot mee kunnen maken.

Dit principe is volgens mij ook toepasbaar op grotere schaal, voor b.v. militaire doeleinden.

Berichten: 160

Re: geluidskanonnen

Het is een Teslakanon. het werkt met lage frequenties. Tesla zat eens in zijn laboratorium toen hij naar het oppervlakte van zijn koffie zat te kijken. daarop waren vreemde patronen te zien. Deze bleken veroorzaakt door laagfrequent geluid welke van een niet goed uitgeballanceerde koelventilatoer uit een laboratorium in de buurt kwam. Dit bracht hem op het idee om met lage frewuentie's te werken om trillingen te veroorzaken op de hersengolffrequentie. Door een straalmotor in een hele lange buis te laten blazen, krijg je het effect van een hele lange orgelpijp. De lengte van de buis bepaald de frequentie. Het schijnt dat het dodelijk is op 8 Hz. Hogere frequenties hebben misselijkheid tot gevolg. Ik heb nog wel ergens knipsels hierover, maar die moet ik dan even opzoeken. Hier kom ik later nog wel op terug.

Reageer