Wereldreis in 80 dagen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Wereldreis in 80 dagen

Goede avond,

Ik moet morgen een verslag inleveren en ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn maar ik merk nu dat ik er haast niks van snap en ik ben ten einde raad, en ik vroeg me af of jullie misschien kunnen helpen.

Ik kan jullie de volgende gegevens geven waarmee ik moet werken.

Vervoersmiddel Brandstof Formule Snelheid Verbruik Dichtheid

Trein Kolen C 110km/h 32,6 3,5

Boot Stookolie C10H22 60 km/h 61,5 0,95

Vliegtuig Kerosine c9H20 750km/h 7,6 0,90

Verbruik geld per persoon en het moet worden uitgerekend voor 2 personen dus door de helft of keer 2 ?

1. Ik moet reactievergelijken opstellen als de stoffen volledig verbranden met zuurstof

2. Berekenen hoeveel brandstof van de soorten ik nodig heb voor de reis

Ik leg af 42948km met het vliegtuig

1133km met de trein

528km met de boot.

3. Berekenen hoeveel mol zuurstof ik om de reis verbruik

4. Hoeveel ton co2 ik op de reis produceer

5. concentratie van de geproduceerde CO2 in de troposfeer in volume-ppm

Het volume van de troposfeer is ongeveer 1,23 x 10 m³

Een mol CO2 neemt in de troposfeer een volume van ca. 24,5 L dus 1 mol CO2 = 24,5 L

6. Bereken hoeveel hectare eiekenbos nodig is om die CO2(binnen 80 dagen) uit de lucht te krijgen met de volgende gegevens.

Koolstoffassimilatie 6 CO2 + 6 H2O --> [C6,H12,O6]

Een eikenboom neemt gemiddels 25m² bosoppervlak in beslag(zoek op wat hecatre is)

Neem aan dat een eikenboom een cilindervorm heeft met een straal van 75 cm en volledig uit glucose(C6H12O6 is opgebouwd.

Opp cirkel = pi x r2 (r = straal)

dichtheid eikenhout is 0,78 g / cm³.

Volwassen eikenboom groeit 0,35 cm per jaar

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie me ook maar een beetje kunnen hebben dit cijfer bepaald namelijk 60% van mijn eindcijfer en ik sta er al niet zo best voor. Nogmaals het zou heel veel voor me betekenen.

Alvast bedankt.

Berichten: 8.614

Re: Wereldreis in 80 dagen

Dag HarroldEinstein, Welkom :eusa_whistle: op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE

Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen.


[/td]</table>
Laat je alsnog eerst even zien wat je zelf al bedacht of berekend had, en/of waar je precies vastloopt?
Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] KRIJGT JE TOPIC NIET BINNEN EEN REDELIJKE TERMIJN AANDACHT?

Ga niet zelf bumpen. Je bump zal verwijderd worden en je krijgt een officiële waarschuwing.

Neem zonodig op zijn vroegst na 24 uur per PB contact op met een huiswerkforummoderator. Die kan dan beslissen welke actie zinvol ondernomen kan worden.


[/td]</table>
Blijkbaar ben je erg laat aan je opdracht begonnen en zit je nu met de nodige stress. Dat is begrijpelijk, maar probeer wel de forumregels te respecteren. Op die manier is iedereen veel sneller geneigd om je te helpen.

[/color]
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Wereldreis in 80 dagen

Je bent niet de eerste met een vergelijkbare vraag. Gelukkig heeft dit forum een krachtige zoekfunctie, en die leidt bijvoorbeeld naar dit topic, of deze.

Hopelijk ben je hiermee een beetje verder geholpen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer