Hulp met ontwikkelingsmogelijkheden

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 16

Hulp met ontwikkelingsmogelijkheden

Jongens,

ik ben al enkele keren met dit soort onderwerpen gekomen, en nog steeds weet ik niet waar ik ze moet plaatsen, dus maar even hier in het WSF cafe.

Maar ik zou graag kort wat willen brainstormen over een idee wat ik gisteren hoorde:

Microkredieten en zo dat werkt allemaal niet zo goed, en ik heb het idee dat het 'm vooral in de ongelooflijke slechte "leukheid" reputatie van woorden zoals 'afrika', ' ontwikkelingshulp' en 'microkredieten' ligt. Daar komt bij dat tegenwoordig steeds meer dingen een samenwerking van alle burgers zijn, zoals wikipedia en youtube. Denken jullie dat dit verder kan worden getrokken via een website waarbij je wat projecten kan zien die momenteel lopen in ontwikkelingslanden, met wat foto's/filmpjes etc, op een leuke en frisse, open manier. En dat je kan participeren door een equity-stake te kopen. Als het project dan wat meer geld nodig heeft dan issued deze nog wat aandelen, en komen ze op de website. De waarde zou dan ook op de website gezet kunnen worden, samen met historical trading graphs etc. Dat is toch leuk en nuttig? :eusa_whistle:

Reageer