droom over zwemmen

Moderator: Rhiannon

droom over zwemmen

Ik heb vannacht gedroomd dat ik aan het zwemmen was.

Ik voelde heerlijk het water langs mijn lichaam stromen.

Hoe is het mogelijk dat mijn hersenen dit allemaal kan zien.

De visuele beelden aanmaken en deze dan in logische volgorde plaatsen plus het simuleren van water-effect op lichaam.

Allemaal in 3d en FULL-COLOR.

Zonder missers.

Het gras aan de oever beweegt mee met de wind.

2 vrouwen die mee zwommen.

Deze droom is voor mij een herinnering zoals een gebeurtenis in de 'echte' wereld.

Alleen zit er een etiket op 'gedroomd'.

Ik geloof zelf dat zulke dromen plaatsvinden in een andere parallelle wereld nabij de onze.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: droom over zwemmen

een andere parallelle wereld nabij de onze.


wat moet ik me voorstellen bij "nabij" ?

Berichten: 321

Re: droom over zwemmen

Ik heb vannacht gedroomd dat ik ineens verliefd werd op een vriend van me, die ik al een tijd niet heb gezien of gesproken. Hij gaf een feest en hoewel zijn feesten altijd ontzettend druk en chaotisch zijn, was het dit keer heel rustig. Op een gegeven moment liep ik de deur uit om na te denken over mijn gevoelens. Toen ik weer binnen wilde komen wachtte hij me op bij de deur en hij gaf signalen dat hij hetzelfde voelde voor mij. Plotseling had ik een beugel in mijn mond en omdat ik hiermee niet kon praten of zoenen, deed ik hem snel uit. En toen.... vielen al mijn tanden uit mijn mond!

Ik hoop toch dat dit symbolisch is! Al heb ik geen flauw idee wat het zou moeten betekenen.
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Berichten: 270

Re: droom over zwemmen

Ik geloof zelf dat zulke dromen plaatsvinden in een andere parallelle wereld nabij de onze.
En waarom zou je dit denken? Ik ga bij de wetenschap altijd voor de meest logische keuze zonder te hoeven uitwijken naar iets dat men niet bevestigd heeft. Waarom zou je het mogelijke bestaan van parallelle werelden gaan gebruiken om iets te verklaren als hetgene zelf nog niet eens verklaard is?

Dromen zijn iets dat puur in ons onderbewustzijn plaats vindt. Ons onderbewustzijn is ook niet iets spiritueels of dan wel iets niet-stoffelijks. Het is niet meer dan uiterst complexe serie van reacties in onze hersenen die wij op dit moment nog niet begrijpen. Waarom uitwijken naar fantasie als de antwoorden ook voor je kunnen liggen?

Verder ontopic: Het is opzich niet eens zo raar om te begrijpen dat mensen ervaringen kunnen voelen. Gevoel, reuk, visie enzovoort komen via zintuigelijke prikkels het lichaam binnen. Wanneer je , nogal logisch, weet dat mensen een geheugen hebben dan kun je nagaan, zonder te verklaren hoe het geheugen dan wel werkt , geloven dat prikkels hetzelfde worden opgeslagen en teruggehaald kunnen worden.

Re: droom over zwemmen

Dromen zijn te complex van structuur om door onze hersenen te worden geconstrueerd.

Voor een enkelvoudig beeldje is al meer dan 30.000.000 kleur puntjes nodig die allemaal met elkaar logische overgangen volgen.

Dan moet deze allemaal nog in chronologische opeenvolgingen te voorschijn komen samen met geluid, gevoel, reuk.

Het totstand brengen van een droom van meer dan 5 minuten kost meer energie dan onze hersenen ooit kunnen opbrengen.

Als ik droom over een netsite, bijvoorbeeld deze, en ik ga scrollen dan is er een computerprogramma nodig om dat te veroorzaken.

Der zitten geen trollen in de chips.

Daarom zijn computers in dromen echte computers.

Je kunt zelfs surfen op het world-wide-web maar dan in een parallel universum.

Tijdens de droom goed op de datum letten dan kun je zien in welke tijd het parallelle universum is.

Helaas zijn de hersenen slechte 'zieners' waardoor we soms plots van de ene universum naar de andere schieten.

Soms nemen we zelfs maar delen waar en mengen deze met de de echte.

Een herkenbaar fenomeen bij sommige mensen.....

Het zien van kabouters.

Er zijn parallelle universums waar kabouters bestaan, de beren zijn genetisch zo veranderd dat ze kabouters werden.

(mensen zijn uitgestorven door een ziekte)

Sommige dromen zijn te zot voor woorden maar ik denk dat deze kunnen ontstaan omdat er universums zijn die heel 'magertjes van kwaliteit' zijn en ook uiteen vallen als snoeppapier.

Daarom kan een lucide-droom overgaan in een droom die niet in onze wereld kan optreden.

Ik zelf heb wel eens vliegdromen en dan kan ik vliegen over een stad.

Je kunt dan op de balkons kijken bij mensen.

Je kunt ook het opdoemen van gebouwen zien waarbij de computer een gigantische rekencapaciteit voor nodig heeft.

Het ene gebouw mag niet door het andere gebouw heenschijnen.

Het simuleren van gebouwen, zee, strand, mensen die lopen, zitten etc etc etc etc is in een droom echt niet van toepassing.

De interpretatie van wat we zien stamt wel grotendeels uit onze hersenen.

Een opkomende gedachte over 'liedje zus' kan in wakker toestand door 'storing' ontstaan.

Een warempel: je zet de radio aan en het liedje klinkt op de radio.

Toeval: nee, want in een parallel universum hoorde jouw verder ik als reeds dat liedje.

Als dromen en waanbeelden bestaan bestaan er parallelle universums.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: droom over zwemmen

Als je zegt dat om beelden te genereren in dromen, plus geur geluiden enz, onze hersenen teveel energie gebruiken dan mogelijk is. Hoe komt het dan dat wij overdag wel kunnen zien, ruiken, horen, voelen, terwijl dit overdag waarschijnlijk nog meer energie kost dan 's nachts in dromen?
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Berichten: 321

Re: droom over zwemmen

Meen je dit nou serieus, of ben je ons aan het uittesten? Als je dit serieus meent, lijkt mij een reality-check wel op zijn plaats.

Iedere dag, de hele dag door slaan je hersenen alles in het geheugen op wat er om je heen en in jezelf gebeurt, in kleur, met de bijbehorende gevoelens en zintuiglijke waarnemingen. In je dromen gebruiken je hersenen deze informatie. Mensen die hun leven lang blind zijn, dromen ook zonder beeld, omdat de hersenen niet weten wat beeld is. Mensen die in het verleden hebben kunnen zien, maar hun zicht later in hun leven zijn kwijt geraakt, dromen met beeld, zolang de hersenen nog weten wat beeld is en de beschadiging alleen bij de ogen of bij het ontvangende gedeelte van de hersenen zit. Er is echter ook een deel van de hersenen waarin het bestaan van de mogelijkheid van mensen om te zien, zit. Wanneer de beschadiging in dat deel van de hersenen zit, weten de hersenen niet eens dat er zoiets als zien bestaat en zij zullen ook niet meer met beeld dromen.

Als jij uit zou gaan van paralelle werelden in je dromen, zou het in de praktijk zo moeten zijn dat of al deze mensen in beeld kunnen dromen, omdat ze in een andere wereld tot andere vaardigheden in staat zijn. Of geen van allen, omdat beperkingen van de hersenen of de ogen bij de persoon horen en dus worden meegenomen naar de andere wereld. Dan zou je in ieder geval niet dit duidelijke onderscheid zien.

Als je wilt weten hoe complex de hersenen zijn en wat ze allemaal op een doorsnee dag moeten doen en doormaken, zou je eens moeten lezen wat er allemaal mis kan gaan als één enkel deel van de hersenen door onvoldoende ontwikkeling of CVA niet (meer) volledig functioneert. Echte aanraders hiervoor zijn de boeken van Oliver Sacks (De man die zijn vrouw voor een hoed hield, antropoloog op Mars).
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Berichten: 270

Re: droom over zwemmen

Als je zegt dat om beelden te genereren in dromen, plus geur geluiden enz, onze hersenen teveel energie gebruiken dan mogelijk is. Hoe komt het dan dat wij overdag wel kunnen zien, ruiken, horen, voelen, terwijl dit overdag waarschijnlijk nog meer energie kost dan 's nachts in dromen?
Aan zijn verhaal te zien gelooft hij dan ook in een daadwerkelijke niet-stoffelijke geest. Wanneer hij dit verhaaltje dan simpelweg doortrekt van nacht naar dag gaat hij hierop antwoorden dat de geest overdag ook verbonden is met een of andere parallelle wereld.

Ik vind het allemaal maar een beetje krom gepraat en weer eens verbanden zoeken die totaal niet nodig zijn. Dat de hersenen complex zijn weten de wetenschappers ook wel aangezien ze anders al met een goede theorie over het bewustzijn zouden zijn gekomen. De mogelijkheid is er dat de complexiteit van de hersenen ons voorstellingsvermogen in het heden te boven gaat maar het is zeker niet nodig om je toevlucht te zoeken naar het niet-stoffelijke, spirituele enzovoort.

Re: droom over zwemmen

Complexiteit en energie:

Stel je eens een droom voor waarbij je over een bos vliegt met dennenbomen.

Elke boom met de tigduizend dennennaalden verzorgen een beeld.

Men ziet bomen die dichtbij staan voor de andere bomen die weer voor andere bomen staan.

Het zijn de dennennaalden en stammen die dit alles bepalen.

Calculatie: op 5 m2 bos staan gauw 1 dennenboom.

Ik kan ongveer 10*20 m2 bos zien.

200 bomen met 5000 dennennaalden (schatting)

dat is al 1.000.000 naalden die in een richting staan.

Stel voor dat er maar 20 richtingen zijn.

dan hebben we al 20.000.000 naalden.

Al deze naalden moet per beeld goed worden verwerkt.

Bij een filmpje met 20 beelden per seconde en een film van 300 sec is dat al ruim: 120.000.000.000 naalden die verwerkt moeten worden.

De kleur berekening, lichtinval, wind op naalden berekening met alle eigenschappen ...

Is me te veel, zoiets kunnen mijn hersenen echt niet.

Daarvoor moet je superman zijn.

Dus mijn eigen hersenen kunnen geen droom in elkaar zetten met 'fantasie'.

Dus een andere verklaring is nodig....

Berichten: 270

Re: droom over zwemmen

enrico schreef:Complexiteit en energie:

...heel verhaal...

Dus mijn eigen hersenen kunnen geen droom in elkaar zetten met 'fantasie'.

Dus een andere verklaring is nodig....
Want hersenen produceren bij het nadenken virtuele nagenoeg perfecte en superscherpe afbeeldingen waarna jij de lichtbronnen kunt beinvloeden en kan uitrekenen hoe het precies in elkaar valt etc? Nee niet echt. Het zijn herinneringen, combinaties van gebeurtenissen en die simuleren de hersenen vaag. Zo veel kracht is daar nou ook weer niet voor nodig.

Berichten: 321

Re: droom over zwemmen

En hoe doe je dat dan overdag als je hersenen het volgens jou niet kunnen? Of wil je zeggen dat je wanneer je in een vliegtuig laag over een bos vliegt, of op tv een bos ziet, of vanaf een berg naar een bos kijkt, dat je deze dan niet goed ziet? Dan moet je misschien toch eens naar de opticien :wink: , want je hersenen kunnen dat echt. En zoals al meerdere keren is gezegd, als je droomt halen je hersenen informatie uit jouw geheugen. Het is leuk dat je vast blijft houden aan je theorie, maar misschien is het een goed idee de posts van anderen eens goed te lezen. Daarin worden namelijk argumenten gegeven die jouw theorie tegenspreken. Als je anderen wilt overtuigen van jouw ideeën, moet je op zijn minst de tegen argumenten in overweging nemen en daarop reageren.
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Re: droom over zwemmen

In een vliegdroom kan ik nooit herinneringen ter voor schijn halen want ik kan in deze wereld niet vliegen zoals in een vliegdroom.

Ten eerste kan ik over gebeurtenissen dromen die nooit meer gebeuren in mijn leven omdat simpelweg daarvoor de voorwaarden ontbreken.

Het onderbewuste is een filter voor alle informatie die binnenkomt vanuit vele parallelle universums.

Indien dit filter verstoord raakt gaat men waanbeelden bekomen etc.

Er zijn dromen die uitkomen zoals gedroomd.

Tussen droom en uitgekomendroom kan zelfs 50 jaar zitten.

Dit is gigantisch.

Vele wetenschappers willen dit fenomeen niet aannemen want dat zien ze als lariekoek, onzin, fantasie, dagdromerij etc.

Ik constateer feiten en probeer deze op te lossen met fysische grondslagen.

Het 'onderbewustzijn' is een zeer complex geheel dat in de loop van de evolutie van het zenuwstelsel is ontstaan.

Deze evolutie vond plaats in parallel universes en dus moet het zenuwstelsel met dat gegeven klaarkomen.

Bij een bepaalde cel moet er iets zijn ontstaan waardoor er een signaal van een parallel universum tot een pling in de zenuwbanen totstand komt om iets te creeren.

Hoe dit in zijn werk gaat weet ik niet want daar zijn onderzoekers mee bezig.

Geheugen is met parallel-universums heel gemakkelijk want men behoeft alleen de signaalbron te onthouden.

De parallelle-universums delen zich op waardoor elke gebeurtenis behouden blijft zoals data op een harddisk.

Alleen gaat de data in de parallelle universums langzaam maar zeker verloren.

Een goed voorbeeld is een operatie waarbij men hersengedeelten prikkelt met stroom:

De persoon die dit ondergaat bekomt dan spontaan beelden te zien, geluiden etc.

In een hersencel kan men echt niet de zoveelste van beethoven opslaan.

Dus vele hersencellen verwerken de 'datamatrixen' die de parallelle-universums hebben gevormd.

Hierdoor kan een prikkeling een serie hersencellen activeren en de beelden tevoorschijn halen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: droom over zwemmen

Je hebt nog steeds niet geantwoord op de vraag waarom het overdag dan geen probleem is om deze informatie te verwerken.
Er zijn dromen die uitkomen zoals gedroomd.  

Tussen droom en uitgekomendroom kan zelfs 50 jaar zitten.  

Dit is gigantisch.  

Vele wetenschappers willen dit fenomeen niet aannemen want dat zien ze als lariekoek, onzin, fantasie, dagdromerij etc.  


Natuurlijk. Hoeveel keer per nacht droom je? Ik dacht 7 à 8 keer. 365 nachten per jaar, 50 jaar lang, niet verwonderlijk dat er eens ééntje uitkomt.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Re: droom over zwemmen

Als ik overdag een beeld zie van een bos en er door heen wandel hebben alle lichtstralen die vanaf de bomen komen en lichtinval etc etc etc op elkaar invloed.

Ik zie alleen de lichtstralen vanaf het bos vanuit het ene oog en het andere oog.

De bomen zijn reeds geplant en ik hoef ze niet bijeen te fantaseren.

Ook de onderlinge relaties is door de fysica van de wereld uitgewerkt.

(Dus alle kabouters zitten keurig achter de bomen waardoor jij nooit kabouters zult zien)

In de ogen vindt er al filtering plaats door de kegeltjes etc.

Daarna gaat het naar een 'dataverwerkings' systeem om te interpreteren wat men ziet.

Ik heb niet het ontvangen beeld opgebouwd in mijn fantasie.

Onze ogen en de daarachter gelegen hersenweefsel is in mijn parallel-universums visie ook parallel.

Dus de ogen van een ander worden toegepast om te kunnen zien in een droom.

Door onderlinge data-communicatie, om het zo maar even te noemen, kan ik diegene die de dingen ziet proberen te motiveren naar links te kijken om jouw interesse te bevredigen.

je moet het voorstellen dat jij ook miljoenen malen besta en dat er miljoenen 'ikken' aanwezig.

Jouw ik die overdag naar een bos kijkt ziet het bos en door de drang van alle andere ikken die dromen van jouw 'ik zie een bos' en jouw motiveren om keihard tegen een boom aan te lopen dan kun jij dat zelfs doen en naderhand zeg jouw ik dan van 'hee waarom deed ik dat nou'.

Er is een faktor die jouw ik geen dingen laat doen die niet kunnen: energie.

Als de anderen ikken zeggen van: spring 10 meter hoog dan kan jouw ik dat niet volbrengen in deze wereld.

Simpelweg omdat je niet buiten de fysica van deze wereld kan treden.

Hoe verklaar je dan een vliegdroom:

In deze droom is een 'mens' zover in een vreemd parallel universum terecht gekomen dat 'de mens wordt door aarde aangetrokken relatie' anders is.

Hierdoor ontstaat voor de 'mens' de mogelijkheid van de grond los te komen zonder aandrijfmiddelen zoals een raketmotor.

Ik ga dan vliegen in (en over) een parallel-universum die veel lijkt op de onze maar een beetje verwatert is betreffende de gravitatie etc.

Is vreemd allemaal.

Ik heb eens in een spiegel gekeken terwijl ik rondvloog door een huiskamer.

Je ziet jezelf dan gespiegeld vliegen.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: droom over zwemmen

Enrico, jij zoekt achter alles een diepere betekenis. Waarom is het zo moeilijk om aan te nemen dat je tijdens je dromen simpelweg gebeurtenissen van die dag verwerkt? Heb jij ooit iemand gezien die van een andere dimensie kwam waarvoor wij dus de droomwereld waren? M.A.W. Heb je enig wetenschappelijk bewijs? Zo ja, dan hoor ik dit graag. Zo nee, dan kunnen we deze discussie eenvoudig naar het theorieontwikkelingsforum staan (waar wel meer van jou discussies uiteindelijk terecht komen)
"Meep meep meep." Beaker

Gesloten