Profielwerkstuk doping in wielrennen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Profielwerkstuk doping in wielrennen

Hallo allemaal

Ik ben nieuw op dit forum, maar zit met een probleem. Ik ben mijn profielwerkstuk over doping in wielrennen aan het doen, maar ik kan amper goede informatie vinden die diepgaand goed genoeg is. Mijn onderzoeksvragen zijn:

Welke soorten doping zijn er?

hoe kun je op de verschillende dopingen testen?

Wat zijn de effecten op de prestaties van de wielrenners?

Wat zijn de effecten van doping op het lichaam en op de gezondheid op de lange termijn?


Mijn hoofdvraag is: Wat voor invloed heeft doping op de prestaties en op de gezondheid van de wielrenners?

Dit vond mijn begeleider allemaal al goed. Het is nu de bedoeling dat ik de doping als groepen behandel, dus niet 1 specifieke doping eruithalen.

Mijn vraag is nu of jullie goede betrouwbare bronnen hebben, waar goede informatie staat over dit onderwerp. Wellicht heeft een van jullie ook eens een pws over doping gedaan en kan die mij helpen...

MvG

Remy93

Gebruikersavatar
Berichten: 17

Re: Profielwerkstuk doping in wielrennen

Met een beetje snel googlen kan je al een heleboel informatie over doping vinden. (Zoals de dopingautoriteit en de World Anti-Doping Agency)

Als je zelf niet zo goed weet hoe je kunt zoeken met google, kijk dan eens in deze handleiding.

Berichten: 95

Re: Profielwerkstuk doping in wielrennen

....Welke soorten doping zijn er?......
Hangt er ook vanaf hoe je de "soorten" gaat indelen. Zo zou je ook kunnen indelen :

-produkten die op de lijst van verboden middelen staan : strafrechterlijk

-produkten, die gebruikt worden om de prestaties kunstmatig te verbeteren maar niet op de lijst van verboden produkten staan (dit laatste is ook doping, evenwel niet strafrechterlijk, maar wel strafbaar door de bonden)

Met google is inderdaad al heel wat informatie te bekomen oa http://nl.wikipedia.org/wiki/Doping

Berichten: 2

Re: Profielwerkstuk doping in wielrennen

Ok bedankt!

Eens kijken wat ik ermee kan.

Berichten: 1

Re: Profielwerkstuk doping in wielrennen

Remy93 schreef:Ok bedankt!

Eens kijken wat ik ermee kan.


ik zag je bericht en hoop dat ik je nog kan bereiken was deze informatie betrouwbaar? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Profielwerkstuk doping in wielrennen

ik zag je bericht en hoop dat ik je nog kan bereiken was deze informatie betrouwbaar? ;)
Aangezien het topic voor het laatst in trek was in 2009 en de meeste gebruikers die hier aan deelnamen niet al te veel berichten hebben verzonden is de kans klein dat ze op jouw antwoord zullen reageren.

Welke bronnen trek jij in twijfel adniloboy? Wat meer duidelijkheid (argumenten)omtrent je reactie zou handig zijn.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Reageer