Aangename leer-leesboeken

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Aangename leer-leesboeken

Kan iemand me soms enkele titels bezorgen van boeken die handelen over zaken uit het heelal of wiskundige zaken die toch wat theorie bezitten die kloppen en toch nog aangenaam zijn om te lezen ... (dus dat je er mss ook wat ontspanning in vind)

Kben 17 jaar en heb dit jaar m'n 5de wetenschappen-wiskunde afgemaakt, mss dat jullie hier rekening mee kunnen houden :wink:

Berichten: 270

Re: Aangename leer-leesboeken

Leeftijd is niet echt relevant he, mijn interesse heeft mij ook laten beginnen op mijn 12de. Je kan vaak wel bereiken wat je zelf wilt.

In ieder geval zou je eens boeken van Stephen Hawking moeten bestuderen. 'the universe in a nutshell', 'brief history of time','Black holes, baby universes and other essays' enzovoort. Stuk voor stuk goede boeken. Ik heb ze hier alle 3 liggen en gelezen, erg interessant.

Ook deze zijn leuk:

* Black holes & Time warps - Kip thorne

* Mind over matter - K.C. Cole

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Aangename leer-leesboeken

The cartoon guide to physics!

deze is grappig (op de manier die je wel meer in stripverhalen tegenkomt) en het bezuinigt niet bepaald op de formules. Das wel anders dan de boeken van Hawking, waar vaak geen formule instaat omdat het dan mindder zou verkopen. In The Cartoon guide to physics staat een hoop basisnatuurkunde en het wordt in wiskundige vorm (formules dus) gegoten. Een ander boek in de serie (The cartoon guide to statistics) schijnt echter wiskundige fouten te bevatten, dus die is minder aan te raden denk ik. Omdat je 17 bent zal je het meeste echter wel gehad hebben, maar het is in ieder geval goed te lezen (ben zelf ook 17 en lees het boek nu).

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Aangename leer-leesboeken

Ok al bedankt, zijn deze boeken enkel in het engels verkrijgbaar of ook in het nederlands omdat ik nog altijd de voorkeur geef aan een nederlands boek :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Aangename leer-leesboeken

ik las over het heelal "stephin hawkin's universum"

goed boek. alleen is dat boek zelf niet geschreven door stepin Hawkin maar door een reporter van de BBC, en de utigever was Teleac NOT

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Aangename leer-leesboeken

Stephen Hawking

"Het Universum" ;)

Uitgeverij Bert Bakker

ISBN 90 351 2364 6

Stephen Hawking

"Het heelal - Verleden en toekomst van ruimte & tijd" ;) :?:

Uitgeverij Bert Bakker

ISBN 90 351 1783 2

David Filkin ;) :shock: ;)

"Stephen Hawking's Universum- Het mysterie van het heelal verklaard"

Uitgeverij Terr - Teleac/NOT

ISBN 90 6533 438 6

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Aangename leer-leesboeken

Vergeet ook niet De bouwstenen van de schepping door Gerard 't Hooft (onze eigen Nobelprijswinnaar):

Afbeelding
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Aangename leer-leesboeken

Ok, bedantk vooor de posts :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 87

Re: Aangename leer-leesboeken

'Een kleine geschiedenis van bijna alles' van Bill Bryson.

Een geweldig boek over, zoals de titel al zegt, bijna alles.

Reageer