Vragen over de structuur van dna voor kunstproject

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

Vragen over de structuur van dna voor kunstproject

Beste wetenschappers,

Ik ben opzoek naar iemand die mij (het liefst via email) kan helpen door wat vragen te beantwoorden ivm een kunst project. Het zullen ongetwijfeld -technisch gezien- echte nitwit vragen zijn maar het gaat om het principe en niet om de -technische- inhoud.

Alvast bedankt voor eventuele reacties

PS:

Het gaat niet om hele lange vragen, ze zijn van algemene aard.

Berichten: 8.614

Re: Vragen over de structuur van dna voor kunstproject

Vragen via e-mail beantwoorden gaat in tegen de doelstellingen van dit forum (o.a. het openbaar maken en delen van wetenschappelijke informatie). Als de vragen niets onthullen dat niet onthuld mag worden over het project, kun je ze gerust hier stellen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 2

Re: Vragen over de structuur van dna voor kunstproject

Snap ik.

Bij deze mijn vraag.

De weergave van DNA kan op meerdere manieren. Het probleem is dat ik ze niet allemaal begrijp. Zo heb ik op deze link gekeken naar de uitleg LINK en zag ik deze image:

Afbeelding

(wat is dit en hoe werkt het) en zo zag ik ook deze letters: C-G-A-T en de getallen 1 t/m 22.

Hoe kan ik dit in een overzicht krijgen? Ik hoef het niet te begrijpen maar ik wil het graag "vertalen" en dat gaat het best op een schematische manier...

Bedankt alvast.

Berichten: 8.614

Re: Vragen over de structuur van dna voor kunstproject

Die afbeelding stelt geen DNA voor, maar is een zgn. ticker tape een oude manier om financiële informatie door te geven via een telegraaf (m.b.v. een strook papier met daarop een bolletjescode). De afbeelding werd gewoon gebruikt om de analogie te illustreren met DNA, dat ook een manier is om informatie over te dragen m.b.v. (genetische) "code". Die code bestaat uit de vier letters waarover je het hebt (A, T, C en G) en waar die voor staan is helder uitgelegd in de link die je aanhaalt.

Hoe dat in een overzicht te gieten? Een goed begin is mogelijk deze afbeelding:

Afbeelding
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer