http://homepages.vub...enepe/linea.pdf
Lemma 4.3.1
Ik zie niet waarom die afbeelding multilineair en alternerend is... (Ik zie wel waarom dat nodig is).
Heeft iemand een tip?
Bedankt!
Determinant ontwikkelen volgens rij of kolom: bewijs
Begonnen door: In physics I trust, 30 dec 2009 20:30
Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.
Geplaatst op 12 januari 2014 - 17:23
is dat zo? d kan toch een ruimere structuur zijn dan een determinant?
je moet hier toch zelf bewijzen dat d multilinear en alternerend is?
de bedoeling van deze lemma is toch net om aan te tonen dat d een determinant afbeelding is, daarom check je de 3 eigenschappen toch?
moest dit waar zijn dan mag je in stelling 4.2.8 ook gewn aannemen dat dA een det is en dan kan je die uitkomst nooit uitkomen want dan is d(In)=1 en krijg je en andere uitkomst....
dat denk ik toch
je moet hier toch zelf bewijzen dat d multilinear en alternerend is?
de bedoeling van deze lemma is toch net om aan te tonen dat d een determinant afbeelding is, daarom check je de 3 eigenschappen toch?
moest dit waar zijn dan mag je in stelling 4.2.8 ook gewn aannemen dat dA een det is en dan kan je die uitkomst nooit uitkomen want dan is d(In)=1 en krijg je en andere uitkomst....
dat denk ik toch

Veranderd door thomasverbeke, 12 januari 2014 - 17:24
Geplaatst op 13 januari 2014 - 23:42
Vandaag lineaire algebra gehad?
Het idee hier is als volgt: je hebt een afbeelding gedefinieerd als zijnde een determinantafbeelding. Daarmee erf je de eigenschappen van de determinant (4.2.6), wat je in staat stelt om het lemma aan te tonen.
Je toont iets aan voor een determinant, en dus gelden eerder aangetoonde eigenschappen voor dat type afbeelding ook.
Het idee hier is als volgt: je hebt een afbeelding gedefinieerd als zijnde een determinantafbeelding. Daarmee erf je de eigenschappen van de determinant (4.2.6), wat je in staat stelt om het lemma aan te tonen.
Je toont iets aan voor een determinant, en dus gelden eerder aangetoonde eigenschappen voor dat type afbeelding ook.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde
0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers
Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!
Nieuwsberichten
Gesponsorde vacatures
-
Hier ook uw vacature?
06-14
Nieuwe onderwerpen
-
rekenenen met waarnemingsfouten
18-04
10
-
percentage onterechte (on-)vo...