Microsoft update gaat fout

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 4.502

Microsoft update gaat fout

Wrs. wegens het uitbrengen van update KB951847 (laatste maal ca. 69 mB) betreffende Microsoft Network 3,5 Familie,etc krijg ik na initiering de melding (normaal) dat er wordt begonnen met de update 1 van de totale update.

Na ca.een half uur komt de mededeling in een venster van ca.8 x 12 cm,dat de totale update niet kan worden geinstalleerd.

en dit probeerde ik al ca. 5 maal.

Ik heb Windows XP Home Edition ( juli 2006) met ca. 40 Gb.geheugen en serv.pack 3 en IE8 en vraag me af wat voor barrage er ergens verborgen is in mijn computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Microsoft update gaat fout

Verplaatst. Site- en softwaregerelateerd is voor vragen betreffende dit forum.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 4.502

Re: Microsoft update gaat fout

Graag zou ik te weten komen waar naar toe mijn vraag werd verplaatst?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Microsoft update gaat fout

Zie het broodkruimelpad: > Wetenschapsforum > Exacte wetenschap.nl > Praktische en overige technische wetenschappen :eusa_whistle:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.502

Re: Microsoft update gaat fout

Bedankt Ger!

Klein Duimpje.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Microsoft update gaat fout

Toevallig heb ik exact hetzelfde probleem. Ik heb een substantieel gedeelte van internet afgestruind naar de oplossing, en dat zou het volgende moeten zijn: verwijder alle versies van "Microsoft .net framework" (via start - instellingen - configuratiescherm - software). Volgens mij dien je hierna te rebooten, om vervolgens weer de verschillende versies van .net te installeren.

Overigens is het niet noodzakelijk om die versies al bij voorbaat te installeren. Mocht .net nodig zijn om een bepaald programma uit te voeren, dan zal het betreffende programma vanzelf aan de bel trekken als (de goede versie van) .net niet op je computer gevonden is. Je kan het dan alsnog installeren.

PS: Ik geef geen garanties. Dit is wat ik na lang zoeken heb gevonden, maar ik heb zelf nog geen zin en tijd gehad om dat te doen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.502

Re: Microsoft update gaat fout

@Miels:

Bedankt voor je snelle reactie en beschrijving van het probleem;dat de Cof zomaar hetzelfde probleem heeft als een "Lorentziaan voor het leven" is toch wel bijzonder.Een teken dat de laatste met zijn Windows XP toch nog redelijk bij de tijd is!

Wat het rebooten betreft,ik heb de kreet in vroegere tijden wel gekend en dacht dat het volledige ruiming(!) van de inhoud van je computer betrof.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Microsoft update gaat fout

Wat het rebooten betreft,ik heb de kreet in vroegere tijden wel gekend en dacht dat het volledige ruiming(!) van de inhoud van je computer betrof.
Dat laatste heet "formatteren". "Rebooten" is (letterlijk) "herstarten". In de praktijk: klik op start - computer uitschakelen - opnieuw opstarten.

Dit is bij het verwijderen van programma's regelmatig nodig: bij het deinstalleren moeten soms bestanden worden verwijderd die op dat moment door Windows in gebruik zijn (om vaak onverklaarbare redenen, maar daar kan ik ook niets aan doen ](*,) ). Windows kan niet "de poten onder z'n eigen stoel" wegzagen. In plaats daarvan moet je opnieuw opstarten. In het opstartproces worden dan de resterende te verwijderen bestanden verwijderd, nog vlak voordat Windows wordt gestart. Pas na het opnieuw opstarten is de verwijdering van programma's dan volledig. En dat alles goed is opgeruimd kan weer van belang zijn voor een volgende installatie. Vandaar dat ik opnieuw opstarten maar even noem voor de zekerheid.

Het kan overigens ook gebeuren dat na het deinstalleren al automatisch wordt gezorgd voor een herstart. Om de vaart er een beetje in te houden: dat hoef je alleen te doen na het voltooien van de deinstallatie van het laatste programma.

Overigens ben ik er net toch ook maar mee begonnen, ik word die foutmelding behoorlijk zat. Ik heb maar liefst 9 programma's die beginnen met "Microsoft .net framework" :eusa_whistle: .
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.502

Re: Microsoft update gaat fout

Ik kon -voor zover ik me herinner- 2 van de 5 "Net"-bestanden verwijderen en de andere niet omdat"zuh"de bron niet konden vinden en ik een ander moest intikken met acacadabra en dit annuleerde.Deed een herstart en begon nu weer met de bewuste update en heb het idee,na een kwartier blanco venstertje- dattie er weer geen zin in heeft.

Wat is de functie vanm die update,heb je daar een idee van?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Microsoft update gaat fout

Wat is de functie vanm die update,heb je daar een idee van?
Ik gok het dichten van een veiligheidslek in .net. Meestal is het geen enkel probleem om die te installeren wanneer het originele programma aanwezig is, maar hiermee gaat kennelijk in bepaalde gevallen iets fout. Geen idee hoe dat komt, maar dit schijnt te werken.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.502

Re: Microsoft update gaat fout

Na het drinken van een verlate nieuwjaarsborrel door dit gelazer bleek weer dat de update wel werd geinitialiseerd voor de zoveelste keer maar verder verstek liet gaan.De aankondiging van de update staat weer via een schildje rechts onder aangekondigd;kunnum niet wegkrijgen!

We zullen hierover dus nog wel eens verhalen uitwisselen!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Microsoft update gaat fout

Bij mij wilde het ook niet lukken. Ik heb op deze pagina een ".Net Cleanup Tool" gevonden.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Re: Microsoft update gaat fout

Volgens deze link

zou het met downloaden van MS en vervolgens installeren opgelost zijn.

Berichten: 4.502

Re: Microsoft update gaat fout

@BOELS 069:

Jouw recepten om Microsoft .Net Framework 3.5 te installeren bleven hangen op ca. 70%,ik kreeg toen de melding dat de installatie was mislukt Het leek zo goed te gaan .Leve Bill Gates en zijn club.

Re: Microsoft update gaat fout

Heb je een antivirus-"kreng" aan staan?

Vaak zijn dat boosdoeners bij forse down-loads.

McAfee en Norton staan op mijn zwarte lijst :eusa_whistle:

Reageer