[autorijden]

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 4.502

[autorijden]

Mogelijk breng ik een zeer onbenullig onderwerp in roulatie,bij voorbaar excuses:

Enkele weken geleden reed ik op de autobaan Gorinchem naar Breda en Roosendaal omstreeks 16.00 uur en wegens een wolkenloze hemel werd ik vaak/meestal geblindeerd door de lage zonnestand op jaareinde (eind dec.).

De zonnekleppen van mijn tamelijk kwalitatieve goede voertuig in verticale stand stonden te hoog en de zon scheen er ruim onderheen.

Bij een dealer toen een klepverbreding aangeschaft;ik dacht gelukkig,probleem opgeheven.Maar ze pasten niet,hulpklemmen bedacht,maar ho maar!

Toen ineens kreeg ik "de geest" en dacht: In mijn jeugd kregen we ooit van een rijwielfabrikant zg.door ons genoemde "Ëmpokleppen";dat waren papieren zonnekleppen.

Dus:"heureka",in navolging van Archimedus uit de tijd voor de "Empokleppen ".

Ik probeerde mijn moderne zomerpetje uit in de auto en kon de klep in practisch horizontale stand boven mijn ogen zetten;uitgeprobeerd hedenmiddag om 13.00 uur in de zeer felle laaghangende zon op de zeedam (Oesterdam?) vanuit Tholen naar het zuiden.

Klep in goede stand en geen centje pijn,ik had heel goed zicht.

Mogelijk bevinden zich meer autorijders op de forum die ik er een plezier mee kan doen! :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [autorijden]

Misschien kan je een Foto toevoegen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.541

Re: [autorijden]

Nog een goed advies: alle forensen die ten westen van hun werk wonen dienen, in verband met lage zon tijdens het woon-werkverkeer, te verhuizen naar het oosten.

Berichten: 4.502

Re: [autorijden]

Misschien kan je een Foto toevoegen?
Van de rit ri.Breda niet, van het zomerpetje heeft geen doel;tegenwoordig zijn petjes met zg. amerikaanse kleppen in dozijnen modellen in de handel.De simpelste bij "Boerenbond ,Welkoop" ed.plattelandszaken voor ca.6 Eurootjes. :eusa_whistle:

Mogelijk bedoel je een foto van de auto,dat zou mogelijk reclame voor een Mecedes Benz 280 SL zijn,en dat wil ik niet doen.
Nog een goed advies: alle forensen die ten westen van hun werk wonen dienen, in verband met lage zon tijdens het woon-werkverkeer, te verhuizen naar het oosten.
Grapjurk!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [autorijden]

Ik heb gewoon geen enkel idee hoe een empoklep er uit ziet.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [autorijden]

Ik heb gewoon geen enkel idee hoe een empoklep er uit ziet.
Google ook niet trouwens.

Overigens: ik heb standaard een oude zonnebril in de auto liggen waar ik gemakkelijk bij kan. Werkt ook prima. :eusa_whistle:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.541

Re: [autorijden]

Ik denk dat een Empoklep een zonneklepje van karton is, dat een kind met een elastiekje op zijn hoofd zet, zoals 1, met reclame van de fietsfabrikant Empo.

Berichten: 4.502

Re: [autorijden]

Ik denk dat een Empoklep een zonneklepje van karton is, dat een kind met een elastiekje op zijn hoofd zet, zoals 1, met reclame van de fietsfabrikant Empo.


Exactement,maar die klep werd 50 jaren geleden reeds gefabriceerd!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [autorijden]

Hoewel het een redelijk geniale oplossing in al z'n eenvoud is :eusa_whistle: , lijkt een zonebril me fijner en praktischer doordat je ook meteen reflectie van het wegdek tegen gaat. Maar hey, als het voor jou werk, prima!
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 4.502

Re: [autorijden]

Mijn gedachte gaat nog steeds uit naar een bril die voorzien is van een klepje,dat net je ogen en een deel van de zijkanten afschermt;zou ook opzetbaar op een bril moeten zijn.

Vervolgens als definitief te combineren met de door jou genoemde zone-bril (van blank naar donker;had ik vroeger in glas,maar in kunststof niet te krijgen-voor zover ik weet) of de door mij vaak gebruikte kunststof opzetbril van een door mij nu niet uit mijn geheugen op te vissen merk.

PS.Mijn lief meldt me : Polaroid !

Reageer