Stamcelonderzoek

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Stamcelonderzoek

Dag allemaal,

Is er iemand die me kan vertellen welke centra er onderzoek doen naar stamceltherapie na beroerte of hersenbloeding?

Uit wat ik gelezen heb, maak ik op dat therapie obv stamcellen voor het regenereren van hersencellen zich nog in de experimentele fase bevindt. Kan iemand mij hierover iets meer vertellen of naar de meest betrouwbare sites verwijzen?

dank bij voorbaat

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Stamcelonderzoek

Als je googelt op stem cell stroke kom je al een heel eind volgens mij, maar ja, het bevindt zich nog in de experimentele fase.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Stamcelonderzoek

Voor welke doeleinde heb je dit specifiek nodig? Ik kan je natuurlijk naar een hele waslijst wetenschappelijke artikelen doorverwijzen, maar als je daar niks aan hebt zou dat natuurlijk een beetje zonde zijn.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 2

Re: Stamcelonderzoek

Dank voor uw antwoord.

Specifiek wil ik de stand van zaken opvolgen mbt stamceltherapie bij patiënten die een hersenbloeding hebben doorgemaakt en algemener bij patiënten die lijden aan amyloïde angiopathie.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Stamcelonderzoek

Het enige advies wat ik je daarvoor zou kunnen geven is hetzelfde te doen wat ik zou doen. Pak de desbetreffende journals erbij en begin met zoeken. Pubmed is altijd een goed begin...
"Meep meep meep." Beaker

Reageer