De mens als energieomzetter.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

De mens als energieomzetter.

Voor fysica moet ik een werk maken, en heb als onderwerp "De mens als energieomzetter" gekregen.

Ik heb al gedacht om te praten over hoe de mens via voedsel te verbranden energie vrijspeelt. Maar dit is nogal naar het vak biologie gericht en niet echt het vak fysica. Kan iemand mij aub helpen met een voorbeeld die ik dan zelf verder kan uitwerken ?

Berichten: 10

Re: De mens als energieomzetter.

Ik heb op school eens een model moeten maken dat het warmtetransport in een lichaam simuleerde. Kort samengevat ging het hierover:

Je lichaam moet rond de 37 graden blijven. Als je gaat sporten wordt er warmte geproduceerd die afgevoerd moet worden. Dit doet een lichaam door straling, zweten, uitademen van warme lucht en convectie. Door een aantal gegevens te gebruiken (zoals omgevingstemperatuur, snelheid wind en geproduceerde warmte) kon gekeken worden hoe het lichaam de warmte afvoerde bij bepaalde omstandigheden.

Dit lijkt me wel een mooi hoofdstuk voor in je werkstuk :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: De mens als energieomzetter.

(Een deel van) die energie gebruik je voor beweging, etc etc.

Je zou eens kunnen berekenen wat het vermogen is van Lance Armstrong die in recordtijd de Alpe d'Huez beklimt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 35

Re: De mens als energieomzetter.

x_amii_g schreef:Voor fysica moet ik een werk maken, en heb als onderwerp "De mens als energieomzetter" gekregen.

Ik heb al gedacht om te praten over hoe de mens via voedsel te verbranden energie vrijspeelt. Maar dit is nogal naar het vak biologie gericht en niet echt het vak fysica. Kan iemand mij aub helpen met een voorbeeld die ik dan zelf verder kan uitwerken ?
Of slaven die moesten roeien voor de romeinen. Om het schip vooruit te helpen.

slaven + voedsel + water = schip vooruit
Wetenschap is een opeenvolging van mislukkingen waarbij je iets nieuws ontdekt.

Reageer