Ziggo

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Ziggo

Mijn ouders hebben een tijd geleden telefonie en internet via Ziggo aangevraagd.

Daarna hebben ze papieren gehad met daarin het volgende:

"Het internet en/of telefonieabonnement gaat daadwerkelijk in wanneer de instalatie succesvol is voltooid".

Volgens deze zin gaat het abonement dus niet in indien de instalatie niet wordt uitgevoerd.

Mijn ouders hebben zelfs afgezien van de instalatie (redelijk wat klachten gehoord over Ziggo) en hierover contakt opgenomen.

Daarna is er weer een brief gekomen waarin deze tekst staat:

"Activeert u uw modem niet? Dan gaan wij ervan uit dat u afziet van uw bestelling en zullen wij uw bestelling annuleren. Stuur in dat geval de ontvangen apparatuur kosteloos terug met het bijgevoegde retourlabel. Wij vragen u dit binnen 3 weken te doen."

De modem is daarna binnen die 3 weken teruggestuurd (en een bonnetje ontvangen als bewijs) waarmee alles afgerond zou moeten zijn.

Mijn ouders hebben echter een factuur en daarna een herinnering gehad met een totaalbedrag van €284,18 voor een abonnement die nooit is ingegaan.

Aangezien ze net boven bijstand-niveau moeten leven is dat een hoop geld voor hun.

Mijn moeder heeft telefonisch contakt gehad met ziggo en te horen gekregen dat ze het bedrag gewoon moet betalen en dat later gekeken zou worden of ze dat bedrag terug gaat krijgen.

Dit lijkt mij niet een correcte manier van afhandelen.

Is hier iets tegen te doen en welke kansen hebben mijn ouders?

Ook ben ik op zoek naar een email adres van ziggo. (dan kan ik via die weg formulieren met o.a. het ontvangen bonnetje van het postkantoor doormailen).
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Ziggo

Mijn ouders hebben echter een factuur en daarna een herinnering gehad met een totaalbedrag van €284,18 voor een abonnement die nooit is ingegaan.


284 euro voor wat vraag ik me af? Dat zou ik als eerste vragen aan Ziggo voordat je er een zaak van maakt. Misschien staat ergens in kleine lettertjes: 'bij niet activeren van modem na 3 dagen moet je een boete betalen' o.i.d; dan zouden ze zomaar gelijk kunnen hebben. Sowieso is 284 veel te veel voor puur een abbonement. Dat moet je misschien in een jaar betalen. Vraag dus eerst eens na waar dat bedrag vandaan komt.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 1.168

Re: Ziggo

Je kunt je vraag hier stellen, zag ik zojuist op een brief van Ziggo

https://www.ziggo.nl/#help/contactformulier

en nmm is het niet onverstandig daarop te melden dat je de zaak aan Trosradar gaat voorleggen. Meld je klacht ook op het Trosradarforum, dat wil nog wel eens helpen. Er wordt bij een aantal topics meegelezen door de leverancier en negatieve publiciteit wil men graag minimaliseren.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Ziggo

Nogmaals, voordat je dat gaat doen moet je wel zeker weten dat het om malafide praktijken gaat en het niet een eerlijk misverstand is, of nog sterker, volgens de regels.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 1.168

Re: Ziggo

Ik adviseer je dringend om mijn advies op te volgen.

Kortom het contactformulier in te vullen en om opheldering te vragen. Inderdaad met copie van het terug stuur bonnetje. De brief die je ouders hebben gehad is vermoedelijk het gevolg van afdelingen bij Ziggo die langs elkaar heenwerken. Als dat niet snel stopt gaat het van kwaad tot erger.

Melden op je formulier dat je het probleem, als er niet zeer snel duidelijkheid komt gaat melden bij Trosradar, daarnaast, dat meld je niet, leg je je probleem neer op het Trosradarforum. http://forum.www.trosradar.nl/

Er zijn daar vermoedelijk mensen met soortgelijke klachten, die je kunnen helpen in de procedure.

Er worden legio fouten gemaakt en klantenklachten worden veelal niet serieus genomen. Indien je dat forum erbij vermeldt is de kans aanzienlijk groter dat je serieus genomen wordt en dat er daadwerkelijk naar het probleem wordt gekeken door Ziggo, anders wordt het terzijde geschoven en heb je voordat je het weet een incassobureau op je dak.

Niet van te voren betalen! Zorg dat je van al je stappen notities maakt en bewijs hebt.

Berichten: 1.168

Re: Ziggo

Verzoek Ziggo binnen 2 weken om een reactie, meld er tevens bij dat je de zaak gaat voorleggen aan de Geschillencommissie, indien zij niet antwoorden binnen die tijd. Geloof mij telefoontjes naar Ziggo zijn zinloos.

https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/...ie&code=ecd

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Ziggo

Daarbij nog: wie je ook bij Ziggo telefonisch spreekt hierover (mocht dat gebeuren), noteer de naam van degene met wie je spreekt en schrijf op wat er precies is besproken/afgesproken en wanneer dat is geweest (dag, tijdstip). Stuur dat verslag vervolgens desnoods naar Ziggo op.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 375

Re: Ziggo

Het is heel simpel: de vordering van Ziggo is niet opeisbaar en dus hoef je het bedrag niet te betalen. Niet doen dus, ook niet omdat Ziggo zegt dat het geld later verrekend wordt. Je geld bij je houden is makkelijker dan het terug krijgen en zoals ik zei: de vordering is niet opeisbaar hetgeen betekent dat jouw ouders niet de plicht hebben het bedrag te voldoen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: Ziggo

Voor de leek. Wat is de inhoudelijke betekenis van "niet opeisbaar"? Hoe weet ik of een vordering opeisbaar is als ik een rekening ontvang?

Berichten: 12.262

Re: Ziggo

Je weet dat doordat je een product, dienst etc hebt afgenomen waarvoor je die factuur ontvangt. Normaliter is er vaak een overeenkomst waaruit blijkt dat je de dienst of product wilde afnemen (bestelformulier, offerte getekend voor akkoord, etc), en waarop staat wat de kosten daarvan zijn.

Gezien ziggo zelf aangeeft het bedrag te zullen terugstorten lijkt het erop dat ze dus doorhebben dat er geen betalingsverplichting bestaat, maar om een of andere administratieve reden toch eerst het geld willen ontvangen om het daarna terug te storen. Gezien het risico dat dat laatste misloopt zou ik me er zo 123 niet aan wagen.
Victory through technology

Berichten: 1.168

Re: Ziggo

Wat kun jij slecht lezen Benm!Gezien ziggo zelf aangeeft het bedrag te zullen terugstorten Nee, dat schreef TS niet.

TS schrijft:Mijn moeder heeft telefonisch contakt gehad met ziggo en te horen gekregen dat ze het bedrag gewoon moet betalen en dat later gekeken zou worden of ze dat bedrag terug gaat krijgen.

De moeder van TS heeft gesproken met Ziggo, oja ? De helpdesk/callcenter waarschijnlijk. Die juffen en jongens daar zijn geinstrueerd niets toe te zeggen, in dit geval was het antwoord: bedrag betalen en dan zullen we kijken of u het terugkrijgt. Niks geen toezegging dat het teruggestort wordt .

De enige manier om verdere ellende veroorzaakt door langs elkaar heenwerkende afdelingen te voorkomen is de door mij aangeraden weg te bewandelen.

Doe dat snel, want anders staat incassobureau Bos op de stoep. Bij het zien van het retourbonnetje zullen die moeten toegeven dat modem teruggestuurd is binnen de termijn, maar het incassobureau zal een poging doen de incassokosten vergoed te krijgen. Dan weer bezwaar maken en de Geschillencommissie alsnog inschakelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Ziggo

Doe dat snel, want anders staat incassobureau Bos op de stoep. Bij het zien van het retourbonnetje zullen die moeten toegeven dat modem teruggestuurd is binnen de termijn, maar het incassobureau zal een poging doen de incassokosten vergoed te krijgen.
Als de incasso onterecht is, zijn de incassokosten voor de geldeiser.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 1.168

Re: Ziggo

Dat is mij bekend Bart. Echter door intimidatie probeert men dat geld toch van moegestreden en bange mensen te innen. Het zijn gangsterpraktijken.

Door met de geschillencommissie te dreigen, wordt er teruggekrabbeld, of leverancier of incassobureau verschijnen niet op de zitting. Vaak moeten enkele tientjes betaald worden aan de Geschillencie, deze krijgt men terug als men de zaak wint.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Ziggo

Als de incasso onterecht is, zijn de incassokosten voor de geldeiser.
Dat sluit helaas niet uit dat de incassos het wel proberen te verhalen op degene die moet betalen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Ziggo

Ik wil bij deze iedereen bedanken voor de reakties in dit topic.

De raad om trosradar te vermelden heb ik opgevolgd.

Zodra ik iets hoor zal ik zeker het resultaat hier posten.

Verder zijn tips nog steeds welkom zolang de zaak niet helemaal rond is.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Reageer