Verbetering van gastmogelijkheid

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 382

Verbetering van gastmogelijkheid

Geachte,


De laatste tijd valt het mij erg op dat er leden zijn (voornamelijk in het huiswerk en practicagedeelte) die maar 5 á 6 berichten posten en vervolgens nooit meer te zien zijn. Ik kan me hier tamelijk aan irriteren op een of andere manier, en ik vind dat dit forum toegangbaar moet zijn voor mensen die serieus willen discussiëren over wetenschap. Daarom vind ik dat de gastknop toegankelijker moet worden, zodat scholieren en anderen met slechts een vraag hun vraag kunnen stellen, zonder dat er een nieuw account wordt aangemaakt. Ik hoop dat ik zo duidelijk ben, is dit niet zo dan hoor ik dat graag!


Met vriendelijke groet,

kleine fysicus
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Verbetering van gastmogelijkheid

Je bent duidelijk, maar ik zie het uiteindelijke verschil niet helemaal dus misschien dat je dat nog kunt verduidelijken. ](*,)

Als iemand namelijk als gast een vraag stelt, zie je die persoon waarschijnlijk niet vaker (of misschien zelfs wel minder vaak) dan als die persoon registreert.


Overigens helpt wat uitleg over waarom men moet registreren ook wel. Ten eerste is dit om de overvloed aan spamrobots tegen te gaan. Spamrobots zijn programmatjes die het internet afstruinen naar de software waar zij voor geprogrammeerd zijn, in dit geval dus Invision Power Board. Zodra ze die tegenkomen proberen ze of ze een bericht kunnen plaatsen die vaak in de categorie blauwe pillen, glimmende horloges, medische ingrepen of dat soort zaken vallen. Door de registratie eerst te moeten doorlopen haken veel van die spambots al af. Dan nog komt een enkeling er wel doorheen, maar dat valt nog met een beperkte inspanning op te ruimen.


Een ander voordeel van registreren is dat het verloop van discussies duidelijker wordt. Achter elk bericht van een persoon zit dan sowieso dezelfde naam, plus dat je het kunt relateren aan berichten in andere topics van die persoon. Je weet dan op een gegeven moment wat voor vlees je in de kuip hebt als je iemand antwoord wil geven. Plus dat het moderatorteam de mogelijkheid heeft om iemand aan te spreken op zijn postgedrag als dat nodig mocht zijn. Zoals wellicht bekend doen we dat liefst per PB, iets wat niet mogelijk is bij gasten.


Ik hoop dat ik duidelijk ben, en anders hoor ik het graag. :eusa_whistle:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 382

Re: Verbetering van gastmogelijkheid

Haha,

Jij bent heel duidelijk, ik kan me volkomen vinden in uw post.

Laten we het houden zoals het is! Alhoewel ik nog steeds vind dat er wat moet gedaan worden aan het feit dat er mensen zijn die enkel 4 a 5 berichten posten..
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Verbetering van gastmogelijkheid

Ger heeft het belangrijkste al duidelijk uiteengezet. Daar wil ik nog het volgende aan toevoegen:


Uiteraard willen we graag zo veel mogelijk gebruikers vaker terugzien op Wetenschapsforum. Dat is dan ook een reden om mensen juist te laten registreren: dan ontvangen ze een e-mail wanneer er in hun topic is gereageerd, en ontvangen ze enkele malen per jaar de nieuwsbrief. Op die manier hopen we Wetenschapsforum via hun mailbox af en toe onder de aandacht te brengen, en wellicht dat men dan weer eens terugkeert. Dat alles is onmogelijk wanneer mensen zich niet zouden hoeven registreren.


Overigens: we staan altijd open voor ideeën om Wetenschapsforum zo te verbeteren dat meer mensen vaker terug komen. Dus als je inspiratie hebt: schroom niet!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer