Mensen leefden met dinosauriërs?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Mensen leefden met dinosauri

Hallo!

Ik ben hier nieuw,

dit is mijn eerste topic,

There it goes:

Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen in het fenomeen ''geloof'' of ''religie''.

Ik ben nogal sceptisch over bijvoorbeeld het christelijke geloof of andere religies, hiervoor kan ik als je geïnteresseerd bent nog wel een keer wat meer over vertellen.

Het was meer om mijn vraag in te leiden.

Ik was vanmorgen wat filmpjes aan het kijken op youtube.

Een interessant filmpje ging over het feit dat veel data's van christelijke feestdagen en verhalen uit de bijbel in veel gevallen zijn overgenomen van andere culturen/religies.

Als je het wilt zien:

http://www.youtube.com/watch?v=h9oyuT5s8HY

Waar ik daarna op stuitte was een filmpje waar een man is te zien die vertelt over bewijzen voor de theorie dat mensen samen met dinosauriërs leefden.

http://www.youtube.com/watch?v=QmC4dwCcsUs

De man zelf is een soort van dominee of iets dergelijks. Maar er staat ook dat hij een scheikundige is.

Het is een filmpje dat een behoorlijke religieuze lading heeft. Laat dat je alsjeblieft niet afleiden.

Hij laat verscheidene foto's zien van voetafdrukken van mensen samen met die van dinosauriërs.

Ook laat hij foto's zien van tekeningen van dinosauriërs op steen, gemaakt door mensen.

Nu ben ik niet iemand die alles gelijk gelooft, maar hoe kan je de voetafdrukken van mensen bij die van dinosauriërs verklaren?

De muurtekeningen zou ik op zich nog voor iets anders kunnen zien, zoals een paard of iets dergelijks. Maar er zijn ook afbeeldingen die echt veel op dinosauriërs lijken. Het kan best, denk ik, dat onze voorouders resten hebben gevonden van dinosauriërs en hun tekeningen daar op hebben gebaseerd. Iets wat de man in de video geloof ik ontkent. Hij zegt dat dat niet kan omdat ze de botten nooit hebben kunnen vinden omdat ze zo diep onder de grond liggen. Maar aan de andere kant, als dinosauriërs toen leefden, dan zouden de botten niet zo ver onder de grond liggen toch? :eusa_whistle:

Beetje tegenstrijdig.

Ik zou heel graag willen weten wat jullie hier van denken.

Ik zelf heb de neiging om te denken dat het onzin is, maar je moet altijd voor nieuwe ideeën open staan vind ik.

De foto's die deze man laat zien vind ik persoonlijk redelijk goede bewijzen voor zijn punt.

Helaas weet ik niet tot in hoeverre deze foto's echt zijn, en wat een alternatieve verklaring kan zijn.

Ook al is het waar dat dinosauriërs samen met mensen leefden, het is nog steeds geen bewijs dat god bestaat.

Maar daar gaat het nu even niet om.

Mensen zijn, wat ik ook al in een vorig topic las, ongeveer 3 tot 6 honderdduizend jaar oud.

Ik heb altijd geleerd dat dinosauriërs vele miljoenen jaren geleden zijn uitgestorven.

Je kan zeggen: Misschien zijn niet ALLE dinosauriërs uitgestorven. Misschien hebben een paar het wel overleefd.

Maar dan zouden we dus ook jongere restanten moeten aantreffen.

Ook zou een diersoort het denk ik niet lang volhouden als er nog maar een paar van zijn.

In ieder geval niet van 65 miljoen jaar geleden tot 600 duizend jaar geleden.

Dat zou namelijk betekenen dat een ''bijna'' uitgestorven diersoort het nog ongeveer 65 miljoen jaar moet uithouden.

Hiervoor zouden er veel meer jongere fossielen moeten worden aangetroffen.

Sorry, het is een beetje een lang verhaal geworden.

Hopelijk kunnen jullie me wat vertellen.

Groetjes Peter! ](*,)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Mensen leefden met dinosauri

Dus als ik het goed begrijp vraag je dus eigenlijk 2 dingen:

1. Hoe kan het dat voetsporen van mensen in die van dinosauriers zijn gevonden?

2. Hoe kan het dat mensen muur tekeningen van dinosauriers hebben gemaakt?

Het kan best zijn dat hij een chemicus is, dat maakt hem geen expert op fossielen. Ten tweede is een youtube filmpje waarop iemand iets laat zien alles behalve een peer-reviewed journal. Een 'wetenschapper' als hem zou toch moeten weten hoe het er aan toe gaat als je iets wilt bewijzen.

Om antwoord te geven op de claims waar je zelf ook terecht vraagtekens bij zet.

1. Het gaat hier om het zogenaamde tailor traill. Talkorigins heeft hier een aantal gedetailleerde pagina's over. Het komt er in het kort op neer dat het geen menselijke voetsporen zijn.

2. Het zal waarschijnlijk gaan om deze tekeningen. Er is nergens documentatie van, het is niet gepubliceerd en heeft geen enkele waarde. Er is een vage tekening te zien die met veel fantasie een dinosaurier voor zou kunnen stellen. Zelfs al is het inderdaad een dinosaurier, er is nergens bewezen dat dit orginele tekeningen zijn, ze voldoen bijvoorbeeld niet aan de stijl tekeningen die op andere locaties in de buurt worden gevonden (waarover je wel in journals leest).

Ik hoop dat het hiermee allemaal wat duidelijker is. Mocht je meer in details willen treden, dan zou ik je willen vragen om met specifieke voorbeelden (plaatjes) van deze 'dinosauriers' te komen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 136

Re: Mensen leefden met dinosauri

Ik heb eens wat rond gezocht, en ik kwam de volgende links tegen http://nl.wikipedia.org/wiki/Dinosauri%C3%ABrs en http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens

Hieruit kan je concluderen (als je alles als absoluut ziet, dus dat alle dinosauriërs echt 65 miljoen jaar geleden zijn uitgestorven) dat het onmogelijk is dat er mensen rondliepen in de tijd van de dinosauriërs, of andersom.

Nu heb ik maar even vlug gezocht hoor, dus het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie.

Berichten: 83

Re: Mensen leefden met dinosauri

Niet alle dinosauriers zijn uitgestorven , dat klopt.

maar toen de mens verscheen waren ze al wat ze nu ook nog zijn... vogels.

Vogels zijn theropoda

Reageer