Evolutie en argumenten er tegen.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Evolutie en argumenten er tegen.

Gegroet!

Ik heb reeds een opdracht in één van mijn lessen gekregen om een betoog te schrijven.We mochten bij deze opdracht kiezen uit een lijst van onderwerpen om dit betoog over te doen. Maar helaas mocht ik bij dit onderwerp maar 1 profiel voor mijn betoog kiezen, één die argumenten voor en tegen de stelling geeft.

Met spijt heb ik dus een wetenschappelijk onderwerp gekozen, namelijk '' de Theorie van evolutie''. En moet ik nu argumenten voor en tegen deze theorie vinden. Argumenten die de theorie ondersteunen met empirisch bewijs vind ik genoeg, alleen de argumenten tegen deze theorie zijn meestal gebaseerd op geloof of zijn niet goed onderbouwd.

Mijn vraag is dus:

Weet mischien iemand een goed argument dat ik zou kunnen gebruiken om evolutie tegen te spreken?

Alvast bedankt voor de reacties.

Berichten: 146

Re: Evolutie en argumenten er tegen.

misschien ben je hier iets mee:

http://www.emjc3.com/evolution.htm

het is wel in het engels

Berichten: 2

Re: Evolutie en argumenten er tegen.

TerrorTale schreef:misschien ben je hier iets mee:

http://www.emjc3.com/evolution.htm

het is wel in het engels
Nee sorry, dit is niet wat ik zoek. ik zoek meer feitelijk/empirische argumenten tegen evolutie,

Niet argument die gebaseert zijn op geloof of vermoeden.

Maar alsnog bedankt voor je reactie. :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Evolutie en argumenten er tegen.

Gebruik de zoekfunctie van dit forum eens? (knop rechtsboven aan de index) Er hebben hier (soms eindeloze) discussies gelopen over dat onderwerp. Daar staan vast wel een paar plausibel klinkende argumenten tussen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 61

Re: Evolutie en argumenten er tegen.

Succes!

De vraag is: kan een theorie bestaan als je een feitelijke/empirische argument tegen deze theorie hebt?

Een antwoord op deze vraag kan helpen.
Dit is een nederlandstalig forum derhalve verwachten we ook van onze gebruikers dat ze de nederlandse taal vaardig zijn.

Berichten: 16

Re: Evolutie en argumenten er tegen.

feitelijke argumenten tegen een (in mijn ogen) bewezen stelling zijn lastig te vinden. Het feit dat je het nog nooit echt heb gezien (alleen de resultaten ervan) kan worden gebruikt. In een discussie kom je ook vaak tegen dat onderdelen van je lichaam alleen als geheel werken.

Je oog werkt niet zonder lens/hersenen/zenuwen etc etc. De theorie dat dit stapje voor stapje is gegaan(zoals evolutietheorie zegt) is daarom niet waar.

(in werkelijkheid is dit wel stapje voor stapje gegaan maar dat zeg je niet)

Ook heb je het verhaal met de missing link.

Wat zit er tussen mens en aap???

Iets volgens de darwinisten maar die is nog nooit(tot kortgeleden maar ook dat zeg je niet) gevonden.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Evolutie en argumenten er tegen.

Hypothese schreef:...Je oog werkt niet zonder lens/hersenen/zenuwen etc etc. De theorie dat dit stapje voor stapje is gegaan(zoals evolutietheorie zegt) is daarom niet waar.

(in werkelijkheid is dit wel stapje voor stapje gegaan maar dat zeg je niet)
En ook daar zijn weer argumenten tegenover gezet: de ontmaskering van het verhaal van de muizenval, bijvoorbeeld. ;)
Ook heb je het verhaal met de missing link.

Wat zit er tussen mens en aap???

Iets volgens de darwinisten maar die is nog nooit(tot kortgeleden maar ook dat zeg je niet) gevonden.
Er moet inderdaad wel veel worden verzwegen... ](*,)

Tot kortgeleden, terecht... :eusa_whistle:

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Reageer