Limiet2

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 758

Limiet2

Het middelloodvak van de hoogtelijn van een rechte cirkelkegel verdeelt de kegel in twee delen. Nu moet de limiet bepald worden van de verhouding van de totale oppervlakten van die twee delen als de tophoek van de kegel nadert tot nul.

Mijn idee : rechte cirkelkegel is gewoon een cilinder, hoogtelijn lijkt me dan beetje vreemd ... daarom loop ik al vast bij deze som. Kan iemand die probeer misschien visualiseren? bij voorbaat dank

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Limiet2

trokkitrooi schreef:Het middelloodvak van de hoogtelijn van een rechte cirkelkegel verdeelt de kegel in twee delen. Nu moet de limiet bepald worden van de verhouding van de totale oppervlakten van die twee delen als de tophoek van de kegel nadert tot nul.

Mijn idee : rechte cirkelkegel is gewoon een cilinder, hoogtelijn lijkt me dan beetje vreemd ... daarom loop ik al vast bij deze som. Kan iemand die probeer misschien visualiseren? bij voorbaat dank
Als ik je eerste zin naga, dan heb je twee helften die congruent zijn. De opp betreft de mantel f hoort het grondvlak er ook nog bij?

Berichten: 758

Re: Limiet2

Dat zou je wel zeggen ja, maarja... krijg je dan niet een soort ''toren/speer''? dus eerst een cilinder die naar de top spits aanloopt?

Reageer