Concentratie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

Concentratie

Hoi,

ik zit in de knoei met het berkeken van de concentratie.

we hebben een tabel gekregen met daarin:

- aantal ml toegevoegt water

- de stroomsterte van die oplossing

- het totale volume van de oplossing

Het water word toegevoegt in HCl-opl.

met deze gegevens zou ik de concentratie moeten kunnen berekenen.

kan iemand me helpen?

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Concentratie

Nee, hiermee kunnen we je niet helpen, want we hebben niet de gegevens die jij hebt (tabel), en ik vind je vraagstelling verward.

Het zou een hoop helpen als je de letterlijke opgave gaf, want misschien interpreteer je ook wel iets verkeerd. En die tabel erbij natuurlijk.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 5

Re: Concentratie

Jan van de Velde schreef:Nee, hiermee kunnen we je niet helpen, want we hebben niet de gegevens die jij hebt (tabel), en ik vind je vraagstelling verward.

Het zou een hoop helpen als je de letterlijke opgave gaf, want misschien interpreteer je ook wel iets verkeerd. En die tabel erbij natuurlijk.
Sorry ik hoop dat dit duidelijker is:

HCl-oplosingen

<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[tr][td]nr[/td][td]1[/td][td]2[/td][td]3[/td][td]4[/td][td]5[/td][td]6[/td][td]7 [/td][td] 8[/td][/tr][tr][td]+ml H2O[/td][td]0[/td][td]25[/td][td]25[/td][td]25[/td][td]25[/td][td]50[/td][td]50[/td][td]150[/td][/tr][tr][td]I (mA)[/td][td]270[/td][td]300[/td][td]210[/td][td]180[/td][td]150[/td][td]120[/td][td]100[/td][td]60[/td][/tr][tr][td]+tot ml H2O[/td][td]0[/td][td]25[/td][td]50[/td][td]75[/td][td]100[/td][td]150[/td][td]200[/td][td]350[/td][/tr][tr][td]Vtot[/td][td]0[/td][td]75[/td][td]100[/td][td]125[/td][td]150[/td][td]200[/td][td]250[/td][td]400[/td][/tr][tr][td][HCl]mol/l[/td][td]?[/td][td]?[/td][td]?[/td][td]?[/td][td]?[/td][td]?[/td][td]?[/td][td]?[/td][/tr]</table>

ik weet ook dat HCl-opl 0,1 mol/l is

ik moet de vraagtekens berekenen maar ik heb geen idee hoe.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Concentratie

(tabelprobleem opgelost, moderator)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Concentratie

Is er bij het door mij verbouwen van de tabel iets misgegaan, m.a.w. zijn er getalletjes verzet? Ik kan er namelijk geen touw aan vastknopen. Wat is nu eigenlijk precies je opdracht, wat hoort daar behalve deze tabel nog meer bij? Een beschrijving van een of ander experiment? De LETTERLIJKE en VOLLEDIGE opdracht aub, want zo komen we niet verder?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer