Probleempje met zoektekst

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 691

Probleempje met zoektekst

Een tijdje geleden viel mij op dat ik bij zoeken de laatste letter van mijn zoektekst kwijt raakte.

Niet dat het 123 een probleem is maar kan soms een software fout betekenen die voor grotere problemen kan zorgen.


Vandaag heb ik het gecontroleerd en werkte goed maar 1 keer niet, was ik alsnog de laatste letter kwijt.


Veel succes ermee verder.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Probleempje met zoektekst

welke zoekfunctie gebruikte je? Die helemaal bovenaan, met de tekst "Google aangepast zoeken"? En was die laatste letter toen al gelijk weg, toen je de resultaten zag?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Probleempje met zoektekst

Ja die bovenaan,

ja, want ik wilde opnieuw zoeken en miste toen een letter.

Nu niet meer constant, maar vandaag twee keer voorgekomen.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.660

Re: Probleempje met zoektekst

Klinkt misschien heel stom, maar kan het niet simpelweg zo zijn dat je bij het op ENTER drukken per ongeluk ook de BACKSPACE aantikt?

De onderliggende code voor dat zoekvenster wordt namelijk geheel door Google beheerd, en ik heb het op WSF noch op andere sites met Google search meegemaakt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Probleempje met zoektekst

Getest:


druk op ZOEK met de muis geeft geen probleem


druk met de enter toets op het numerieke pad geeft telkens dat er een letter verdwijt.

en de backspace is dan zo'n 25 cm verderop...
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.660

Re: Probleempje met zoektekst

Heb het nog een paar keer getest, en uiteindelijk is het me ook een keer gelukt om het te reproduceren. Sinds wanneer heb je hier last van?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Probleempje met zoektekst

Een maand geleden ofzo maar kan eerder zijn.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.660

Re: Probleempje met zoektekst

Bedankt voor het melden en de aanvullende info. Nu kunnen we eens verder gaan zoeken naar de bron van dit probleem. Aangezien ik echter vooralsnog een flauw idee heb waar het probleem in zit, kan ik geen beloftes doen wanneer het is opgelost.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Probleempje met zoektekst

Kan je voorbeelden van zoekopdrachten geven waar dit probleem zich stelt?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.660

Re: Probleempje met zoektekst

Het probleem leek met name te zitten in het doorzetten van het zoekresultaat naar het invoerveld om een nieuwe zoekopdracht te geven. De zoekopdracht die in eerste instantie gegeven werd, werd in alle tests wel goed uitgevoerd.


De beschreven bug is nu aangepakt en we krijgen nu iedere keer het verwachte resultaat. Als het goed is, is het probleem nu dus opgelost. Mocht iemand nog problemen tegenkomen, laat het vooral weten!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer