Pws uitschuifbaar huis

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Pws uitschuifbaar huis

Geachte forumleden,

Dit word mijn eerste bericht ( en dus gelijk een goeie indruk achterlaten :eusa_whistle: )

Voor ons PWS (ProfielWerkStuk) voor school hebben wij gekozen om een huis te ontwerpen.

Niet zomaar een huis, maar een uitschuifbaar huis.

Het is de bedoeling dat dit huis 2 verdiepingen heeft, en dat de onderste verdieping kan uitschuifen naar buiten

(dit vergroot dan het woonoppervlakte)

Het deel wat naar buiten schuift moet doorzichtig zijn.

Het is nu de vraag; hoe gaan we deze constructie maken?

Wij willen graag jullie hulp vragen, hebben jullie nog wat ideeen?

Wij dachten al aan het deel te laten bewegen door een luchtdruksysteem eronder te plaatsen.

Ook hadden wij een idee om het met een bepaalde rails te laten verplaatsen.

Alvast bedankt.

Berichten: 382

Re: Pws uitschuifbaar huis

Stel zo'n beweging eens voor je, waar moet je dan aan denken? Er zijn verscheidende programmas waar je dit soort dingen in kan simuleren. Probeer dat eerst eens. Ik zie dat jullie al heel wat ideeen hebben, waarvan ik denk dat het wel potentie kan hebben (op kleine schaal).

Je moet de bovenste laag van het huis kunnen vasthouden in de lucht, daar moet dus een ondersteuning komen, zoals bij "gewone" huizen fundamenten. Deze kunnen hydraulische systemen zijn. Waar mijn voorkeur naar uit gaat in tegenstelling tot luchtdruk. Houdt rekening met de kracht die het huis op die hydraulische systemen heeft en waar plaats je die systemen? Waar wil je die rails plaatsen? Hoe doe je dat met een trap naar de bovenverdieping? Je hebt immers een gat in je dak door die trap?

Waarschijnlijk heb je deze manier van problemen oplossen op school al geleerd (ik namelijk wel)? Maak een vraagstelling, en verdeel die in steeds kleinere deelonderwerpen. Waarnaa je de onderwerpen een voor een gaat beantwoorden en vervolgens een prototype kunt gaan maken. Die kun je testen verbeteren ga maar door...

Ik hoop dat deze manier van denken jullie iets verder heeft gebracht, het huiswerkforum is er immers om jullie zelf te laten nadenken en niet dat wij alles voorzeggen! :eusa_whistle:

Met vriendelijke groet,

Niek
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Berichten: 2

Re: Pws uitschuifbaar huis

dank je wel voor de reactie.

Je had het over programma's die dit kunnen simuleren.

Kun je de naam geven van zo een programma (en het liefst freeware)?

en ik denk dat we wat nieuwe ideeën hebben :eusa_whistle:

vriendelijk groet,

Sinaasappel

Berichten: 382

Re: Pws uitschuifbaar huis

dank je wel voor de reactie.
Geen dank! Daarvoor zijn "we" er ook! ](*,)
Je had het over programma's die dit kunnen simuleren.

Kun je de naam geven van zo een programma (en het liefst freeware)?
Google SketchUp is daar een voorbeeld van! Als je een paar "patches" download kun je ook simuleren. Het is geen freeware, maar als je je best doet kun je hier en daar wel een site vinden waar het te downloaden is.

Verborgen inhoud
Ik kon zo snel geen linkjes vinden, want het is al een lange tijd geleden dat ik dit programma gedownload heb

en ik denk dat we wat nieuwe ideeën hebben:D
Post hier wat ideeën, dan kunnen wij jullie weer wat verder helpen..
vriendelijk groet,

Sinaasappel
Groet terug :eusa_whistle:

Niek
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Reageer