Verlies van bericht bij surfen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 691

Verlies van bericht bij surfen

Ik type een bericht in, ik plaats hem nog niet want het is niet af, en ga surfen op het net...

Ik kom terug met de data en ben mijn bericht kwijt doordat Google Chrome geen goede afhandeling heeft van zijn zaken.

Hoe kan ik mijn tekst terugvinden die ik aan het typen ben?

Dit probleem heb ik ook bij explorer soms als ik verkeerd afsluit.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Verlies van bericht bij surfen

Als je je bericht niet post dan kan je deze ook niet op het forum terug vinden. Lijkt me vrij logisch
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Verlies van bericht bij surfen

Als je met Firefox werkt (zou werken) is dit een oplossing:

via designer site: http://lazarus.interclue.com/index.html

via firefox add-ons: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6984

Voor andere browsers weet ik geen alternatief (maar nooit nagekeken).
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Verlies van bericht bij surfen

Dat heeft niets met de software van het forum te maken, maar met de browser. De ene onthoudt de boel beter dan de ander. Internet Explorer onthoudt het helemaal niet.

Aangezien het niet WSF-gerelateerd is ga ik het even verplaatsen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Verlies van bericht bij surfen

Internet Explorer onthoudt het helemaal niet.
Hangt er maar helemaal vanaf hoe je er mee omgaat.

Ik werk zelf met IE7. Als je daar een antwoord aan het typen bent in het reactievenster, dan moet je daar niet uitstappen. Als je daar uit stapt en je komt weer terug, dan is alles wat je hebt getypt weg.

Dus als ik tijdens het typen moet surfen om informatie te zoeken, dan open ik daarvoor een nieuw tabblad. Daarna kan ik weer omschakelen naar het tabblad waar mijn onvoltooide reactie staat, en daar kan ik dan gewoon verder.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Verlies van bericht bij surfen

Klopt. Maar dat is niet waar ik op doelde. In Firefox bijvoorbeeld kan ik gemakkelijk even ergens op klikken en dan met vorige teruggaan naar het berichtscherm, waar dan nog steeds mijn concept-reactie staat. En als ik Schwartz goed begrijp, is dat het probleem waar hij tegenaanloopt; dat hij dan zijn bericht kwijt is.

Maar inderdaad: in élke browser is het verstandiger gewoon even een ander tabblad of venster te openen. Daar zijn die dingen voor.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Verlies van bericht bij surfen

In mijn ervaring is het juist Chrome die berichten (vergeleken met andere browsers zoals IE en FF) goed onthoud als je iets aan het typen bent (maar het nog niet hebt gepost). Het is geen probleem om (in hetzelfde tabblad) door te klikken naar een andere site, dan weer een paar keer op "terug" te klikken en weer door te gaan met je tekst.

Hoe dan ook: als het een keer gebeurt dat je terug klikt en je tekst is weg, dan is daar niets meer aan te doen. Weg is weg helaas...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Verlies van bericht bij surfen

Punt is dat je bij Google Chrome meerdere afsluit punten heb.

Je kunt een tabblad afsluiten...

(alle paginas op dat tabblad zijn dan ook weg, je kunt niet een pagina op een tabblad sluiten)

En je kunt meteen alles sluiten door het programma zelf te sluiten.

Als ik ga zoeken moet ik soms 10 paginas door en moet dan 10 tabbladen openen om goed te kunnen zoeken.

Bij het afsluiten van alle rotzooi, internet is 99% rotzooi, gaat je zorgvuldig getypte tekst soms verloren doordat je constant aan het afsluiten ben.

Probleem kan men oplossen door op een aparte editor te typen en dan bij posten alles kopieren.

Maar dan moet ik wel een editor hebben die gelijkwaardig is aan dit veld.

En waar vind ik die.

Bij een teksteditor wordt je gevraagd om te saven als je hem sluit voordat je saved...

Ik vraag me af of je dat niet in kon stellen...

Dat je een edit kan opslaan op je eigen data op deze site.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Verlies van bericht bij surfen

Invision biedt die mogelijkheid niet. (er is wel andere forumsoftware die deze mogelijkheid biedt, en best kans dat Invision in de toekomst ook zal volgen)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer