Autorun f@h op usb

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Autorun f@h op usb

Hallo allemaal,

Ik gebruik F@H al een tijdje op mijn usb-stick. Nu zou het wel handig zijn moest het programma iedere keer vanzelf starten wanneer ik mijn stick in een computer plug. Ik zat te denken om een autorun te maken en deze gewoon op de usb bij te zetten. Jammer genoeg lukte dit niet.

Korte schets van mijn situatie:

Op de stick staan verschillende mappen, eentje daarvan is deze van F@H. Hierin heb ik Folding dus geïnstalleerd.

Na wat zoeken op internet naar hoe je precies een autorun maakt kwam ik ook ergens te weten dat dit enkel werkt als het programma (dat je automatisch wil laten starten) op de 'root' van de stick staat. Hieruit concludeerde ik dat Folding dus geïnstalleerd moet zijn zonder dat het in een aparte map staat.

Ik trachtte dit probleem te omzeilen door de autorun in te stellen op een snelkoppeling naar het originele programma.

Jammer genoeg werkt dit ook niet want in de snelkoppeling staat de poort waar je je usb insteekt, deze is immers verschillend voor elke computer. Je zou dus eigenlijk een snelkoppeling nodig hebben met een variabele poort als doel, dit bestaat bij mij weten niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik ben ook niet 100% zeker van het feit dat Folding op de root van de usb-stick moet staan indien je een autorun wil gebruiken. (Is dit niet een beetje povertjes??) Mij computerkennis reikt op dit vlak niet zo heel ver :eusa_whistle:

Alvast bedankt

Groeten

Kravitz
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Autorun f@h op usb

Volgens mij moet de autorun.exe, die [email protected] opstart, op de root staan, F@H zelf niet.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Autorun f@h op usb

Ik ben ook niet 100% zeker van het feit dat Folding op de root van de usb-stick moet staan indien je een autorun wil gebruiken. (Is dit niet een beetje povertjes??) Mij computerkennis reikt op dit vlak niet zo heel ver :eusa_whistle:
Je moet een bestandje met de naam autorun.ini in de root van je USB-stick zetten (meestal staat die er al). Als je wat googled zul je snel vinden welke parameters je kunt instellen.

Overigens is het pad naar een bestand in een map gewoon "F@H\whatever.exe", opgelet, om het programma te runnen MOET de slash in de juiste richting staan in sommige versies van windows. Dus je kunt alles netjes laten staan in het juiste mapje.

Overigens: autorun.exe werkt enkel vanuit cd's, floppy's e.d. Windows staat dit volgens mij niet meer toe vanuit USB-sticks.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Autorun f@h op usb

Ik heb ongeveer gedaan wat je zei, maar zit nog met enkele problemen. Dit is wat ik heb:

[autorun]

shellexecute=Folding@home\Folding@home-x86\[email protected]

label=Folding@home

action=Folding@home


Ik heb een kleine opmerking over

1)
Je moet een bestandje met de naam autorun.ini in de root van je USB-stick zetten (meestal staat die er al)
Deze stond er bij mij nog niet maar dit was geen probleem, maar moet de naam van het bestand niet autorun.inf zijn i.p.v. .ini? En indien dit niet het geval is waarom?

2)
Als je wat googled zul je snel vinden welke parameters je kunt instellen.
Oké, handige site maar er wordt verwezen naar het commando "option=value". In mijn geval wordt dit dus "open=pad" Ik ben erachter gekomen dat dit is enkel geldig voor CD's en floppy, en NIET voor USB.

Wanneer ik nu het commando 'shellexecute' of 'shell' gebruik werkt alles wel en krijg ik een pop-up scherm van windows te zien voor een verwisselbare schijf met variabele inhoud. Als eerste optie op het scherm staat er om het programma te openen met een programma op de stick. Wanneer ik dit doe start F@H normaal op maar krijg ik het 'configure' scherm te zien. Ik moet dus mijn gebruikersnaam en team-nummer opnieuw invullen --> Folding start dus helemaal opnieuw zonder dat hij de vorige status herkent....Niet echt wat we willen :eusa_whistle:

Ook merk ik dat Folding een nieuwe client.cfg en FAHlog.txt en queue.dat maakt op de root, wat ook niet de bedoeling is.

Moesten deze twee laatste vermeden kunnen worden zou het vrij goed zijn, nog gemakkelijker zou zijn om zonder het pop-up scherm van windows Folding te starten. Is dit mogelijk?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 422

Re: Autorun f@h op usb

Zijn er nog vorderingen geboekt ondertussen?

Misschien ben je hier iets mee? Is kennelijk wel enkel voor XP. Lijkt dus inderdaad een .inf te moeten zijn.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Autorun f@h op usb

Zijn er nog vorderingen geboekt ondertussen?
Niet echt eigenlijk, ik blijf steeds bij hetzelfde vastlopen. Met de site die je gaf ben ik wel wat wijzer geworden i.v.m. de icoontjes en blijkbaar werkt het commando 'Open=...' nu toch.
er wordt verwezen naar het commando "option=value". In mijn geval wordt dit dus "open=pad" Ik ben erachter gekomen dat dit is enkel geldig voor CD's en floppy, en NIET voor USB.
Dit is dus foutief!

Wanneer ik alle stappen volg start Folding wel zoals het hoort maar hij begint met een nieuwe 'FahCore' op de root van de USB-stick. Gevolg zoals ik al eerder zei; je moet opnieuw een wu downloaden en je gebruikersgegevens invullen. (Precies zoals de eerste keer dat je Folding opende).

Het programma zal waarschijnlijk wel werken als ik alles op de root samen gooi, maar dit gaat dan wel ten koste van de ordelijkheid degene die ik toch liever zoveel mogelijk zou willen behouden :eusa_whistle:

Iemand nog ideeën?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Reageer