voorouders v. d. mens

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 121

voorouders v. d. mens

Ik had een vraag: waarom zijn de voorouders van de mens in Afrika ontstaan en niet in Amerika,Azie, Australie of Europa? Was er in Afrika een ander soort klimaat perfect voor de mens of was het iets anders?
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Re: voorouders v. d. mens

Heeft niks met geschiedenis te maken, maar is een biologie topic.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: voorouders v. d. mens

Als ik me niet vergis kwam dit door klimatologische veranderingen in afrika ... Oerwouden verdwenen en grassteppes kwamen waardoor de apen door recht op leerden lopen. Dit heeft gezorgd voor de evolutie

De aap kon dan zijn handen nutigger gaan gebruiken (vermits ze er niet meer op liepen)

Ziezo dit is dan de korte samenvatting :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: voorouders v. d. mens

Veranderde het klimaat op de andere continenten dan niet?
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: voorouders v. d. mens

Het was een plaatselijke wijziging, waarom het niet op andere continenten is gebeurt moet je maar eens aan iemand vragen die hier wat meer over weet :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: voorouders v. d. mens

Zijn die mensen op dit forum te vinden?
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Re: voorouders v. d. mens

Maar dit is toch geen geschiedenis topic? :shock:

Berichten: 866

Re: voorouders v. d. mens

OSF graag je definitie van wat geschiedenis is ajb zodat ik je statements kan volgen

Cycloon mensen stammen volgens de evolutie leer niet af van apen maar van een gemeenschappelijke voorvader, dus dat de apen rechtop leerden lopen zal me een zorg wezen

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: voorouders v. d. mens

Cycloon mensen stammen volgens de evolutie leer niet af van apen maar van een gemeenschappelijke voorvader, dus dat de apen rechtop leerden lopen zal me een zorg wezen


Waarom wordt dit dan zo vaak aangehaald als eerste stap in de evolutie naar de huidige mens ? Mss kan je eerst ff minder arrogant leren doen en iets nuttig bijdragen tot deze topic :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: voorouders v. d. mens

Weet iemand misschien een boek over dit onderwerp? :shock:
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Berichten: 866

Re: voorouders v. d. mens

Cycloon ik wil mijn U verontschuldiging aanbieden als mijn vorig bericht arrogant overkwam. Dat was absoluut niet mijn bedoeling Sorry hoor

Ik stam echt niet graag af van de apen , wel van hun gemeenschappelijke voorvaders

Het recht oplopen van die wezens wordt inderdaad volgens mij terecht aangehaald als een belangrijke stap in de evolutie Maar onterecht worden die wezens volgens mij dan apen genoemd.

Dat was zo ongeveer wat ik bedoelde

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: voorouders v. d. mens

Hoor je dan liever mens-apen ? Ik heb altijd geleerd dat we een evolutie zijn van de soort 'aap' ... Eigenlijk niet direct een afstammeling van de aap maar een broertje dan ... Maar de voorouder van de aap zelf moet ook een aap geweest zijn hé :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: voorouders v. d. mens

Jullie komen er dus niet uit, maar kunnen jullie dan alsjeblieft antwoorden op mijn vraag, de vraag waar deze topic over ging.
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Berichten: 866

Re: voorouders v. d. mens

Cycloon

Ik tracht echt positief te zijn hoor. Vergeef me als ik in een geschreven tekst verkeerd overkom

Ikzelf heb ook dikwijls gelezen en gehoord dat we(de mensen) zouden afstammen van een soort aap. Maar ik blijf daar bezwaar tegen hebben.

Een betere manier om uit te drukken hoe we verwant zijn is dat we neven of achterneven zijn , met dezelfde ongenoemde voorouder.

De term mens-aap vind ik in dit verband ook ongeschikt omdat dat woord nog steeds bestaat en tegenwoordig gebruikt wordt voor enkele van de hoger ontwikkelde apen (Zijn dat niet de gorillas, oerang-oetangs en zo?).

Omdat ik geloof in de evolutieleer wil ik zelfs aannemen dat we (de mens en de aap!)afstammen van de eerste eencellige wezens die ooit ontstaan zijn (of is het geschapen?) in de oceanen.

Maar als ik dit herlees vind ik mezelf ook arrogant om zomaar een uitspraak te doen op een gebied waar ik veel te weinig van af weet!

Berichten: 866

Re: voorouders v. d. mens

Bastiaan Ik heb ooit een goed boek (vind ik tenminste ) over Lucy , een van de oudste menselijke geraamtes.

Op google vond ik nu deze site,

http://www.asu.edu/clas/iho/lucy.html

die misschien een klein beetje kan helpen bij je vraag. Good luck ermee

Reageer