Akoestiekbevordering.

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 4

Akoestiekbevordering.

Hallo,

Ik moet een ruimte ontwerpen waar de akoestiek die van buitenaf komt zeer goed in de ruimte bevorderd wordt.

Ik dacht aan een trapeziumvorm (maar is dit wel zo'n goed idee) en om de vorm van een amfitheater in mijn ontwerp te verwerken.

Maar zijn er nog andere "fysische" gegevens waar ik gebruik van zou kunnen maken. Ik vind niet zoveel op het net hierover.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.543

Re: Akoestiekbevordering.

Ik moet een ruimte ontwerpen waar de akoestiek die van buitenaf komt zeer goed in de ruimte bevorderd wordt.
Wat bedoel je? Het bovenstaande wekt de indruk dat de opdrachtgever verkeerslawaai en dergelijke in de zaal wil kunnen horen.

Berichten: 4

Re: Akoestiekbevordering.

Wat bedoel je? Het bovenstaande wekt de indruk dat de opdrachtgever verkeerslawaai en dergelijke in de zaal wil kunnen horen.


Ja dat is ook precies wat ik bedoelde:D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.543

Re: Akoestiekbevordering.

Dan hoef je je helemaal niet druk te maken over akoestiek en vorm. Wat je nodig hebt zijn dunne wanden. Geef de opdrachtgever een circustent.

Berichten: 4

Re: Akoestiekbevordering.

Dan hoef je je helemaal niet druk te maken over akoestiek en vorm. Wat je nodig hebt zijn dunne wanden. Geef de opdrachtgever een circustent.


Als dat de bedoeling zou zijn geweest had ik dat gedaan, ahaha. Ik wil zoveel mogelijk van het lawaai in mijn omgeving binnen krijgen en dan ook nog eens bevorderen. Misschien dat iemand me iets kan vertellen over een ideale vorm hiervorm die de weerkaatsingen van het geluid supergoed bevorderen, ik zoek informatie in die aard:D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.543

Re: Akoestiekbevordering.

Hmm. Als je de circustent bijvoorbeeld ten noorden van een lawaaiige straat bouwt, vervang dan de noordelijke helft van de circustent door een reflecterende halve koepel. De koepel projecteert de straat op een strook op de grond, binnen de tent. Publiek dat zich op die strook bevindt hoort het straatlawaai op megafoonsterkte.

Reageer